هزاران صهیونیست معترض همچنان در خیابان‌های فلسطین اشغالی

اقتصاد ایران: هزاران صهیونیست معترض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو و متحدانش در ائتلاف باز هم به خیابان‌ها آمده و مخالفت خود را با رویکرد نتانیاهو در طولانی کردن جنگ اعلام کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری وای نت در خبری در این رابطه اعلام کرد، هزاران نفر از معترضان با روشن کردن آتش در خیابان بگین در تل‌آویو خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تظاهرات در تل‌آویو بسیار گسترده است و در همان حال صدها نفر نیز در قدس با به تن کردن یونیفرم نیروهای ضد شوری به سوی منزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیشروی کرده و تا 300 متری محل اقامت او رسیدند.

روزنامه هاآرتص هم در گزارش خود از این تظاهرات خبر داد، هزاران نفر از مردم در کنار خانواده اسرا شامگاه امشب (شنبه شب) در مناطق مختلف تجمع کرده و خواستار دستیابی فوری به توافق برای بازگرداندن آنها شدند.

 

.

 

این رسانه شمار حاضران در تقاطع غیر همسطح بگین در اطراف وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو را هزاران نفر اعلام کرد و تاکید کرد، تظاهرات مشابهی در میدان پاریس در قدس و نیز در مقابل ویلای محل اقامت نتانیاهو در قیساریه و نیز در مرکز حیفا در جریان است در حالی که اخباری از تظاهرات گسترده در بئر السبع هم مخابره شده است.

به نوشته این رسانه از هفته گذشته که خبر کشته شدن شش اسیر اسرائیلی در غزه منتشر شد، اعتراضات تا به امروز فروکش نکرده است، در حالی که تظاهرات در مقابل وزارت جنگ اسرائیل با حرکت تظاهرات کنندگان به سوی خیابان‌های اطراف و مسدود کردن آن به خشونت کشیده شد که در این درگیری پلیس شماری از معترضان را بازداشت کرد.

معترضان نیز در مقابل اقدام به ایجاد راه بندان و روشن کردن آتش به آن پاسخ دادند.

کالکالیست دیگر رسانه عبری زبان شمار تظاهرات کنندگان در اطراف وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را صدها هزار نفر اعلام کرد و به نقل از عضو خانواده یکی از اسرای کشته شده در غزه نوشت: فشارهای نظامی نتانیاهو باعث مرگ پسر عمویش شده است.

نکته قابل توجه در این تظارات، سخنان آدینا موشه است که در ابتدای عملیات طوفان الاقصی به اسارت حماس در آمده و در مبادله بشر دوستانه گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی آزاد شده بود.

او در این رابطه به خبرنگاران گفت، من در نوامبر آزاد شدم، بعد از آزادی ام متوجه شدم نتانیاهو دروغ می‌گوید و نه او و نه شاباک هیچ اطلاعی از کم و کیف تونل‌های مقاومت در نوار غزه ندارند او در این رابطه افزود.

 

.

 

بعد از آزاد شدنم، از سوی مسئولین سرویس‌های امنیتی مورد بازجویی قرار گرفتم، در آنجا هم به آنها گفتم که اگر فشار نظامی وارد کنید تمامی اسرا کشته خواهند شد.

وی افزود: مامور شاباک که فردای آزادی ام با من مصاحبه (بازجویی) می‌کرد از من خواست تصویری از تونل‌ها به او ارائه کرده و این تونل‌ها را برایش توصیف کنم.

به او گفتم راهروهای تو در تویی بزرگ و عظیم در زیر زمین و زیر کل نوار غزه هستند.

ما در تونل قرار نداشتیم بلکه شبیه کانال‌‌هایی بودند که هیچ پایانی نداشتند، همه چیز از جمله خطوط تلفن و برق و... در آن قرار داشت، اگر نتانیاهو ادعا می‌کند که از تونل‌های حماس مطلع است، او یک دروغ گوی بزرگ است.

هاآرتص به نقل از یکی از اعضای خانواده اسرای صهیونیست هم نوشت: کمی زمان برد اما بالاخر فهمیدم که دشمن واقعی ما در خانه است نه آن دشمنی که در غزه نشسته است، اصلا تصور نمی‌کردم که سنوار (بیش از نتانیاهو و اسرائیل) به دنبال حفظ امنیت اسرا باشد.

او تاکید کرد: نتانیاهو یک سازمان جنایتکار را ایجاد کرده است و با نامگذاری آن به عنوان ائتلاف به آن شکل رسمی بخشیده است، در داخل این ائتلاف قوانین باندهای تبهکار حکمفرما است و همه باید وفاداری مطلقی به رئیس باند داشته باشند.

وی در ادامه افزود، وقتی من تلاش کردم تا در گفتگو با اعضای کنست آنها را مجاب به همراه با جریان خواهان آزادی اسرا کنم به من گفتند، دل ما با شماست اما راهی برای کمک کردن به شما نداریم.

 

.

 بر اساس اعلام رسانه‌های عبری زبان، بیش از نیم میلیون شهرک نشین صهیونیست شامگاه شنبه در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کرده و خواستار انعقاد فوری توافق مبادله اسرا شدند.

 شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد تظاهرات امروز بزرگترین تظاهرات بعد از 7 اکتبر (طوفان الاقصی) محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ