سومین سالگرد درگذشت «حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی» در مشهد برگزار شد

اقتصاد ایران: مشهد- هم‌زمان با سومین سالگرد درگذشت مرحوم حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی، مراسم بزرگداشتی به همت جمعی از فعالان فرهنگی و شاگردان وی، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر شنبه هم‌زمان با سومین سالگرد درگذشت مرحوم حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی، مجلس بزرگداشتی به همت جمعی از فعالان فرهنگی و شاگردان وی، در مشهد برگزار شد.

از هیچ مسأله‌ای، غیرمسوولانه عبور نکرد

در این مراسم حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرزند مرحوم حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی نیز در سخنانی، به بیان برخی خصوصیات مرحوم رحیم‌پور پرداخت و اظهار کرد: ایشان از هیچ مسأله‌ای، غیرمسوولانه عبور نکرد. وی فکر انقلابی داشت و به‌شدت ساختارشکن بود و در مورد هیچ مسئله‌ای نیز به منافع خود فکر نمی‌کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مرحوم رحیم‌پور ضمن انتقاد به سیستم بوروکراسی و دیوان‌سالاری در کشور، به این موضوع تأکید داشت که دیوان‌سالاری برای حل مشکلات پدید آمده است و نباید از مسیر خود خارج شود. اما همین بوروکراسی مشکلاتی پدید آورده که ادامه آن باید با اصلاح و بازنگری همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان انجام هر کاری را مبتنی بر عقل و اندیشه و اندیشه موفق می‌دانست و بر تعقل و تفکر تأکید می‌کرد. او تأکید داشت که هر کاری قرار است صورت بگیرد، ابتدا باید بررسی کرد که این کار، چه منفعتی قرار است برای مردم داشته باشد. کار باید با درک صحیح از مشکلات و امکانات موجود همراه باشد تا ضرر و زیانی به حال مردم نداشته باشد.

رحیم پور ازغدی گفت: در طول مدت عمر، از پدرم ضعف و ترس ندیدم. از هیچ‌کس نمی‌ترسید و از گفته خود پشیمان نمی‌شد و به دیگران طمع نداشت. درِ خانه پدر ما شبانه‌روز به روی همه مردم باز بود.

گفتنی است؛ مسعود موفق، امیرمهدی کلیدری، محمدمهدی خالقی، علی سهیلی و مجتبی محمودی ازجمله فعالان فرهنگی و اجتماعی و نیز میثم ظهوریان‌ابوترابی و حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نمایندگان مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی، از جمله سخنرانان در این مراسم بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ