هاآرتص: اسرائیل کرانه باختری را به غزه دوم تبدیل کرده است

اقتصاد ایران: روزنامه هاآرتص در گزارشی اعلام کرد اسرائیل در حال تبدیل کردن کرانه باختری به غزه است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، به نوشته این رسانه عبری زبان، اسرائیل تصمیم گرفته است تا کرانه باختری را به نوار غزه تبدیل کند و تمامی اقدامات که در نوار غزه به کار برده بود، از جمله تسلیحات به کار گرفته شده در نوار غزه را علیه اهداف مشابهی در کرانه باختری به کار بگیرد.

به اعتقاد این رسانه، کپی بردای ارتش اسرائیل از (جنایات خود در نوار غزه) برای پیشبرد اهدافش در کرانه باختری حتی در کوتاه مدت هم نتایج معکوسی خواهد داشت و تا چندی دیگر شاهد شکل گیری یک نوار غزه دیگر در کرانه باختری خواهیم، اما این بار نوار غزه‌ای که در مرزهای شرقی (رژیم صهیونیستی) قرار گرفته است.

این رسانه عبری زبان در توضیح این نظریه خود آورده است: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، اسرائیل سیاست‌های خود را در قبال کرانه باختری تغییر داده است و فلسطینیان ساکن این منطقه با واقعیت‌های جدید و البته دشوارتری مواجه شده‌اند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، یکی از اولین گام‌های برداشته شده در این رابطه، محاصره کامل مناطق کرانه باختری و لغو تمامی مجوزهای کار کارگران فلسطینی بود، علاوه بر آن آزادی حرکت به حداقل آن رسیده است به نحوی که سفر از خانه تا محل کار حتی در داخل کرانه باختری هم به شدت دشوار و محدود شده و این بر مشکلات اقتصادی فلسطینیان افزوده است.

بعد از ان هم ارتش اسرائیل رویکرد جنگی جدیدی را علیه کرانه باختری در پیش گرفته است، رویکردی که اکثر بخش‌های آن در نوار غزه و لبنان هم به کار می‌رود، به نحوی که پهپادای و جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل به ابزار اصلی حمله به افراد تحت تعقیب و حتی فلسطینیانی که هیچ ارتباطی به پرونده‌های امنیتی ندارند، تبدیل شده است تا قربانیان زیادی را از میان فلسطینیان گرفته و آمار تلفات آنها را از زمان انتفاضه دوم بی سابقه کند.

به اعتقاد هاآرتص، محور اصلی سیاست‌های جدید اسرائیل در کرانه باختری پیشبرد طرح الحاق این منطقه به اسرائیل است این در حال است که دادگاه‌های بین المللی در حال محکوم کردن اشغالگری کرانه باختری توسط اسرائیل هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، براساس آمار سازمان مدافع حقوق بشر بیتسیلم، اسرائیل تحت بند مبهمی به نام مبارزه با تروریسم دست کم 621 فلسطینی را از 7 اکتبر به بعد در کرانه باختری از پای در آورده است، این در حال است که براساس داده‌های سازمان ملل متحد دست کم 140 نفر از آنها بر اثر 50 حمله هوایی انجام گرفته کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ