شولتز با وجود شکست‌ها همچنان به دنبال دور بعدی صدر اعظمی

اقتصاد ایران: "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان با وجود شکست تاریخی در انتخابات‌های ایالتی اخیر و نتایج ضعیف در نظر سنجی‌ها اعلام کرده که قصد کناره گیری ندارد و همچنان به دنبال دور بعدی صدر اعظمی هست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان علیرغم نتایج ضعیف حزبش در انتخابات ایالتی اخیر و نتایج ضعیف نظر سنجی ها همچنان به دور دومی صدر اعظمی خود خوش بین است.

به این ترتیب حتی پس از شکست‌های اخیر انتخاباتی و علی‌رغم انتقادات درون حزبی، اولاف شولتز اعلام کرده که به نامزدی خود برای صدراعظمی در انتخابات فدرال 2025 پایبند است. این مقام حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره به تاگس اشپیگل گفت: قاطعانه انتظار دارد که خودش و حزب سوسیال دموکرات در سال 2025 چنان مأموریت قدرتمندی دریافت کنند که دولت بعدی را نیز رهبری کنند.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اداره کردن آسان تر نمی شود، بنابراین ما باید آن را انجام دهیم. وی تاکید کرد که هدف او "یک دولت فدرال به رهبری حزب سوسیال دموکرات است. وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر چهار سال دیگر در راس ائتلاف چراغ راهنمایی او را فرسوده نکرده است، شولتز پاسخ داد: من یک دونده هستم و در وضعیت خوبی هستم. ما به این نیازداریم.

وی همچنین گفت که او نگران است که پیشنهادهای غیرقابل قبول زیادی قبل از انتخابات آینده ارائه شود. وی تاکید کرد: نگاه صادقانه به واقعیت می تواند به سرعت از بین برود. برای من و حزب سوسیال دموکرات ایده‌های واقع‌گرایانه و عمل‌گرایانه در مورد اینکه چگونه آلمان واقعاً می‌تواند به جلو برود، بسیار مهم است. وی با اشاره به نتایج ضعیف در نظر سنجی ها گفت: پایه‌گذاری سیاست بر اساس نظرسنجی‌ها هرگز ایده خوبی نیست. اتفاقاً من قبلاً در زندگی سیاسی خود در چندین انتخابات پیروز شده ام، اگرچه نظرسنجی ها چنین چیزی را نشان نمی داد.

صدراعظم وقتی از وی پرسیده شد که اگر به این نتیجه برسد که حزب سوسیال دموکرات شانس بیشتری با نامزدی بوریس پیستوریوس، به عنوان صدر اعظم خواهد داشت، آیا به "بوریس پیستوریوس" وزیر دفاع این کشوراجازه می دهد تا برای صدراعظم نامزد شود و این مقام را به او واگذار می کند گفت: بوریس پیستوریوس، مانند بسیاری دیگر، از من می خواهد که دوباره به عنوان صدراعظم نامزد شوم. من دقیقاً این را می بینم.

حزب سوسیال دموکرات آلمان یکشنبه گذشته با 6.1 و 7.3 درصد به بدترین نتایج انتخاباتی تا به امروز در انتخابات های ایالتی تورینگن و زاکسن دست یافت. نتیجه در تورینگن حتی بدترین نتیجه انتخابات ایالتی تا کنون بود.

به این ترتیب در در انتخابات ایالتی در زاکسن و تورینگن یکشنبه گذشته، همه احزاب در ائتلاف چراغ راهنمایی عملکرد بسیار ضعیفی داشتند که می‌توان آن را به نارضایتی‌های جاری و آشکار از دولت فدرال نیز نسبت داد.

بر اساس نظر سنجی جدید به سفارش زد دی اف آلمان 71 درصد از افراد مورد بررسی در حال حاضر می‌گویند که دولت فدرال آلمان کار خود را بیشتر بد انجام می‌دهد و تنها 25 درصد نظری مخالف داشتند.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که کدام ائتلاف باید کشور را اداره کند، هیچ یک از افراد مورد بررسی حزب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرت را نام نبردند و ائتلاف دولتی فعلی موسوم به چراغ راهنمایی در این نظر سنجی به صفر درصد رسید. 23 درصد خواهان دولتی متشکل از حزب سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی هستند، هشت درصد هر کدام خواهان اتحاد سوسیال دموکرات ها و سبزها یا اتحاد احزاب متحد مسیحی و لیبرال دموکرات ها و شش درصد خواهان اتحاد اتحادیه و سبزها هستند.

با این حال، تنها 38 درصد از افراد مورد بررسی معتقدند که یک دولت تحت رهبری اتحادیه احزاب متحد مسیحی بهتر حکومت می کند. 45 درصد گمان می کنند که چنین دولتی هیچ تفاوتی نخواهد داشت، 12 درصد می گویند که چنین دولتی بدتر کار خواهد کرد. این واقعیت که بسیاری از اتحادیه احزاب متحد مسیحی به عنوان جایگزین معتبری برای ائتلاف چراغ راهنمایی یاد نمی کنند دلیل مهمی است که چرا احزابی مانند حزب "افراطی جایگزینی" برای آلمان AfD و حزب تازه تاسیس صحرا واگنکنشت BSW اکنون به چنین نتایج خوبی دست یافته اند.

بر این اساس موضوع انتخابات جدید هم در میان افراد مورد بررسی بحث برانگیز است. 49 درصد موافق برگزاری انتخابات جدید و 46 درصد مخالف هستند. اکثریت موافق برگزاری انتخابات جدید در میان حامیان حزب دموکرات مسیحی (56 درصد)، AfD (95 درصد) و BSW (66 درصد) هستند. اکثریت هواداران ائتلاف چراغ راهنمایی و حزب چپ انتخابات جدید را رد می کنند.

در نظرسنجی های انجام شده توسط سایر مؤسسات طی دو هفته گذشته، اتحادیه احزاب متحد مسیحی بین 31 تا 33 درصد، AfD بین 17 تا 19 درصد، حزب سوسیال دموکرات بین 14 تا 15 درصد، سبزها بین 10.5 تا 12 درصد و BSW بین 7 و 9.5 درصد، حزب لیبرال دموکرات بین 4 تا 5 درصد، چپ بین 2.5 تا 3 درصد و همه احزاب دیگر با هم بین 7.5 تا 11 درصد را کسب کردند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ