آئین بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در ورزنه برگزار شد

اقتصاد ایران: اصفهان -مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۷شهریور و اولین یادواره شهید انقلاب شهرورزنه شهید منصور مقصودی که در ۱۷شهریور به دست رژیم ستم شاهی به شهادت رسید، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد باقری از علمای برجسته شهر ورزنه در مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور اظهار کرد: اولین جرقه انقلاب اسلامی در خرداد سال ۴۲ زده شد که در آن روز رژیم وابسته ستمشاهی حرکت مردم را در قم، تهران و ورامین به خاک وخون کشید.

وی تصریح کرد: این قیام مردمی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در طول ۱۳ سال به صورت مخفی وبه واسطه علما و روحانیون و خواص جریان داشت وگاها این بزرگان دستگیر زندانی و بعضی را به شهادت می‌رسانند و به گمان رژیم ستم شاهی جلوی این حرکت مردمی را گرفته‌اند.

حجت الاسلام باقری به شهادت حاج آقا مصطفی فرزند حضرت امام اشاره کرد و بیان داشت: بعداز شهادت حاج آقا مصطفی فرزند حضرت امام خمینی (ره) این حرکت جان تازه ای گرفت و مردم در قم برعلیه رژیم قیام کردند که این حرکت مردمی به شهرهای مختلف کشیده شد و دیگر متوقف نشد.

وی در ادامه به قیام ۱۷ شهریور اشاره کرد و افزود: ۱۷ شهریور نقطه عطفی بود برای پیروزی انقلاب اسلامی که در این روز جمعیت زیادی در میدان زاله تهران برعلیه رزیم ستمشاهی تجمع کرده بودند که رژیم منحوس پهلوی مردم را از زمین هوا به رگبار بست و جمعیت زیادی را به شهادت رساند این کشتار بی رحمانه رژیم باعث شد که جان تازه ای به قیام وحرکت مردم دمیده شود.

حجت الاسلام باقری به نصرت خداوند اشاره وبیان داشت: وعده خداوند در نهضت مبارزه با رژیم پهلوی محقق شد آنجا که می‌فرماید ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم هرکس دین خدا را یاری کند و برای اجرای احکام الهی قیام کند خداوند اورا یاری کرد و این انقلاب مصادق همان آیه است.

وی به دسیسه‌های استکبار جهانی اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی دست از دشمنی خود با انقلاب اسلامی بر نداشت و همانطور که انقلاب‌های دیگر را به انحراف کشانده بود تلاش کرد که این انقلاب اسلامی را هم به انحراف بکشاند و تلاش کرد توسط بنی صدر این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر کشورها این بود که در رأس این انقلاب یک رهبری خداگونه، بی ریا و کسی که هواهای نفسانی در جودش نبود و به خدا عشق می‌ورزید حضور داشت که نگذاشت این انقلاب به انحراف کشیده شود.

وی در ادامه افزود: استکبار جهانی با حمایت از منافقان بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم را به شهادت رسانند و در بین این شهدا افراد مؤثری همچون شهید مطهری و شهید بهشتی بودند کودتای نوژه و حادثه طبس و همچنین جنگ تحمیلی هشت ساله همه اینها برای نابودی قیام و انقلاب اسلامی مردم بود که تمام این نقشه‌ها نقش بر آب شد.

حجت الاسلام باقری به نقش مردم اشاره وبیان داشت: تمام ناکامی‌های دشمنان نظام اسلامی بخاطر حضور مردم در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی می‌باشد که پای کار انقلاب خود ایستاده و مقاومت کردند.

وی خطاب به دشمنان نظام اسلامی گفت: دشمنان نظام بدانند مردم انقلابی ایران اسلامی تحت هدایت‌های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای پای انقلاب و نظام اسلامی خود ایستاده‌اند تا زمانی که این پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلیش حضرت ولیعصر (عج) برسانند.

حجت الاسلام باقری در پایان اظهار داشت: شهیدمنصور مقصودی اولین شهید شهر ورزنه بود که در قیام ۱۷ شهریور ۵۷ در تهران به شهادت رسید واز افتخارات شهر ما بود ونام ویاد این شهید عزیز و شهدای بزرگوار همیشه در بین مردم زنده وجاویدان خواهد ماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ