وزارت خارجه به مواضع روسیه درباره «کریدور زنگزور» واکنش نشان دهد

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات برخی از مقامات روسیه مبنی بر گشایش کریدور زنگزور، گفت: وزارت خارجه باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و باید واکنش قاطع نشان دهد.

محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات برخی از مقامات روسیه مبنی بر گشایش کریدور زنگزور و همراهی با آذربایجان و ترکیه در این زمینه، اظهار کرد: ما پیش از این هم شاهد سیاست‌های چندگانه روسیه در موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی بودیم و دیدیم برخی از مقامات روسیه در اجلاس‌هایی که همسایگان عرب ما در حاشیه خلیج فارس داشتند، با ادعاهای غلط کشورهای عربی درباره این جزایر همراهی داشتند و ما هم به بارها به آنان تذکر دادیم که در این مورد دخالت نکنند.

وی بیان کرد: الان هم می‌بینیم برخی از مقامات روسیه درباره کریدور زنگزور مداخله کردند که طبیعتاً این مداخلات در سطح روابط دیپلماسی ایران و روسیه که الان در وضعیت مناسبی پیش می‌رود، خدشه وارد می‌کند. بر این اساس، مقامات روسیه باید در اعلام مواضع خود نسبت به مسائل مربوط به ایران دقت کنند و در این موارد دخالتی نداشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حق کشورمان است که نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد. وزارت امور خارجه باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و نسبت به مواضع برخی مقامات روسیه درباره کریدور زنگزور واکنش قاطع نشان دهد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت از وزیر امور خارجه کشورمان می‌خواهیم که نسبت به این موضوع اقدامات دیپلماتیک لازم را انجام دهد تا دیگر شاهد اینگونه مداخلات نباشیم.

محسنی ثانی تصریح کرد: از سوی دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و در بیانیه‌ای، این نوع نگاه و نظری را که برخی از مقامات روسیه نسبت به این راه حیاتی ارمنستان و ایران داشتند، محکوم می‌کند.

به گزارش مهر، در روزهای اخیر برخی از مقامات روسیه بر گشایش کریدور زنگزور و همراهی با آذربایجان و ترکیه در این زمینه تاکید کرده بودند که این موضوع با واکنش جمهوری اسلامی ایران روبرو شد و سیدعباس عراقچی، وزیر خارجه در واکنش به این موضوع، گفت: «صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای تنها یک اولویت نیست، بلکه یکی از استوانه‌های امنیت ملی ما است. هر تهدیدی علیه تمامیت ارضی همسایگان ما، یا ترسیم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، کاملاً غیرقابل‌قبول است و برای ایران خط قرمز به شمار می‌رود.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ