ضریب اشغال تخت بیمارستانی در مازندران به ۸۹ درصد رسید

اقتصاد ایران: ساری - مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: ضریب اشغال تخت در بیمارستان های تحت پوشش از ۶۳ به ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا کاظمی‌نیا شامگاه شنبه در نشست بنیاد حفظ آثار مازندران اظهار داشت: ۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که بیش از دو میلیون را شامل می‌شود.

وی از وجود پنج بیمارستان و ۴۹۵ تخت بستری ویژه در استان مازندران خبر داد و گفت: همچنین ۱۴ مرکز درمانی سرپایی داریم که ۱۲ تا از آنها تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند.

این مسئول از فعالیت حدود دو هزار و ۷۰۰ کارمند رسمی و قراردادی زیر نظر این مدیریت در استان خبر داد و اذعان داشت: همچنین در بین مراکز بیمارستانی در مرکز درمانی ولیعصر (عج) قائمشهر خدمات کشوری نظیر آنژیوگرافی عروقی مغزی ارائه می‌شود.

کاظم‌نیا بیان کرد: بیمارستان‌های چالوس، بابلسر، ساری و نکا بیمارستان‌های جنرال هستند که در آن چهار تخصص اصلی جراحی، داخلی، زنان و اطفال ارئه می‌شود و به فراخور شهرها تخصص‌ها در این مراکز در نظر گرفته شده است.

وی از ارائه خدمات رایگان در این مراکز خبر داد و گفت: در دو سال اخیر سعی کردیم کیفیت و کمیت درمان را ارتقا دهیم که اتفاقات خوبی افتاد و در بحث کیفیت در کشور در سال ۱۴۰۱ در بخش بستری و سرپایی اول کشور شدیم و در سال ۱۴۰۲ در بخش سرپایی اول و در بخش بستری دوم شدیم و در سال ۱۴۰۳ در بحث سرپایی اول کشور هستیم.

این مسئول با بیان اینکه ضریب اشغال تخت را از ۶۳ درصد به ۸۰ درصد رساندیم، گفت: همچنین مراجعات سرپایی را از سه میلیون به بیش از پنج میلیون رسانده‌ایم که ۳۸ درصد رشد داشته است.

به گفته کاظم‌نیا، عمل جراحی و تعداد بستری شدگان بین ۱۸ تا ۳۰ درصد رشد کرده است.

وی بر نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس به شیوه نو و مدرن در جامعه تأکید کرد و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت را از جمله برنامه‌های مصوب سازمانی برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموعه‌های درمانی در بحث خدمات رسانی به مردم پیشگام بود و حفظ ارزش‌های نظام مجاهدت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ