رسانه عبری: مذاکرات در بن بست؛ تل‌آویو آماده جنگ می‌شود

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعتراف مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس در غزه کاملا در بن بست قرار گرفته است و تل‌آویو به تدریج خود را برای جنگی گسترده در تمامی جبهه‌ها آماده می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی اعلام کرد، نهادهای اسرائیلی خود را برای شرایط آماده می‌کنند که توافق برای مدتی طولانی محقق نشود.

رون بن یاشای در گزارش خود که ظهر امروز در سایت این رسانه منتشر شد اعلام کرد، در اسرائیل این آماده سازی در حال انجام است که تا مدت‌های طولانی خبری از توافق نباشد، پیش بینی می‌شود که روند جنگ در غزه نیز تغییر پیدا کند و هدف این بار بر روی افزایش فشار نظامی بر سنوار متمرکز شود تا وی را مجبور به پذیرش توافق (مورد دلخواه تل‌آویو) کند، بدون آن که آسیبی هم به ربوده شدگان (اسرای صهیونیست موجود در غزه) وارد شود.، در لبنان هم با وجود حملات مختلف جنگنده‌ها و پهپادها اما عملا شک و تردیدهایی در رابطه با نتیجه‌های این اقدامات وجود دارد.

این تحلیل‌گر ارشد صهیونیست در ادامه نوشت: شرایط در پایان این هفته چندان هم خوب نیست، پیشنهاد صلح آمریکایی در رابطه با توافق مبادله اسرا و پایان جنگ در بن بست قرار دارد.

گرچه این رسانه مدعی شد که علت این بن بست خواسته‌های جدید مطرح شده توسط حماس است اما اعتراف کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم حاضر به عقب نشینی از موضوع محور فیلادلفیا نشد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، پافشاری یحیی السنوار رهبر حماس در رابطه با اینکه او است که باید شمار اسرای امنیتی که باید از زندان‌های اسرائیل رامشخص کند و این رقم صرف نظر از شمار گروگان‌های زنده موجود در اختیار حماس است، کار مذاکرات را به بن بست کشانده است و باعث شده است تا ابتکار حل و فصل آمریکایی نیز وارد شرایط بغرنجی شود.

با این حال ترجیحا دولت آمریکا بنا به توصیه قطری‌ها و مصری‌ها پیشنهاد جدید خود را امشب یا فردا مطرح خواهد کرد.

بن یاشای در عین حال به خواندگان اسرائیلی توصیه می‌کند که چندان به ابتکار میانجیگرانه آمریکا دل نبندند، زیرا نهادهای سیاسی و امنیتی در اسرائیل به این نتیجه مشترک رسیده‌اند که شانس تحقق گشایش در توافقی که منجر به توقف بلند مدت جنگ برای شش هفته شود، ناچیز و حتی غیر ممکن است.

از اینرو نتانیاهو شامگاه پنج شنبه جلسه امنیتی را در مقر وزارت جنگ با حضور تیم مذاکره کننده و مسئولین عالی‌رتبه نهادهای امنیتی برگزار کرد که هدف از آن آمادگی برای شرایطی است که توافق در آن کاملا شکست خورده و خبری از توافق برای یک مدت طولانی نخواهد بود، در حالی که جنگ در تمامی جبهه‌ها و صحنه‌ها شدت بگیرد.

ارزیابی‌های موجود آن است که د راسرائیل هیچ کس دقیقا نمی‌داند که آیا توافقی طی یک هفته تا 10 روز دیگر در کار خواهد بود یا خیر؟ این مدت هم به این خاطر اعلام شد که معمولا السنوار و رهبران حماس به این مقدار زمان برای اعلام پاسخ خود نیاز دارند.

با این و جود آنچه که در مورد اسرائیل صدق می‌کند آن است که آنها چندان امیدی به ابتکار آمریکایی ندارند و پیش بینی می‌کنند که هدف از ارائه آن حفظ شتاب مذاکرات است تا اجازه افزایش تحرکات ایران و متحدانش را در منطقه ندهند، زیرا این اقدامات می‌تواند شرایط را بدتر کرده و حتی منجر به جنگ منطقه‌ای شود.

انتهای پیام/

 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ