محکومیت گسترده قتل فعال حامی فلسطین/ خشم جهانی علیه تل‌آویو

اقتصاد ایران: قتل عایشه نور فعال آمریکایی توسط نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، واکنش‌های جهانی در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، قتل عایشه نور، فعال آمریکایی، توسط نظامیان اشغالگر صهیونیست در کرانه باختری، از سوی مجامع بین‌المللی و جهان عرب به به شدت محکوم شد.

نظامیان صهیونیست روز گذشته عایشه نور را هنگام شرکت در یک تظاهرات ضد شهرک‌سازی در شهر «بیتا»، واقع در استان «نابلس»، به ضرب گلوله جنگی به قتل رساندند.

وزارت امور خارجه ترکیه قتل این فعال را محکوم کرد و رژیم صهیونیستی را به تلاش برای ساکت کردن کسانی که از فلسطینیان دفاع می‌کنند، متهم نمود.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای مدعی «نگرانی شدید» خود نسبت به قتل این فعال حمایت‌گر از فلسطین شد و استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، خواستار «تحقیقات گسترده» و پاسخگویی سربازان صهیونیستی مسئول این موضوع شد.

در همین حال، جنبش همبستگی جهانی با فلسطین، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که عایشه نور را عمداً هدف قرار داده و کشته است.

این جنبش در بیانیه‌ای افزود که این فعال به عنوان ناظر در تظاهرات هفتگی در استان نابلس شرکت کرده بود.

وزارت خارجه فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قتل این فعال «اجرای دستورالعمل‌های مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی برای تسهیل استفاده از گلوله‌های جنگی برای کشتار» است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای سیاست‌های متمایل واشنگتن را عامل قتل عایشه نور دانسته و خواستار بازنگری در سیاست‌های جانبدارانه ایالات متحده از جنایت‎‌های رژیم صهیونیستی شد.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای با شدیدترین الفاظ این حادثه را محکوم کرده و آن را «جنایتی شنیع» توصیف کرد که باید مسببان آن را مجازات کرد.

وزارت خارجه قطر نیز این قتل را به عنوان «جنایت وحشتناک» محکوم کرد و آن را بخشی از زنجیره جنایات رژیم صهیونیستی علیه حقوق بشر و مسئله فلسطین دانست.

قطر همچنین هشدار داد که «سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این نقض قوانین به تشویق بیشتر رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات بیشتر منجر می‌شود».

این وزارت خانه در بیانیه خود اظهار کرد که «صدای حامیان آزاد در سراسر جهان با گلوله‌های اشغالگران خاموش نخواهد شد و همچنان در جهت دفاع از حقوق مردم فلسطین به گوش خواهد رسید.»

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به دولت و مردم ترکیه و خانواده عایشه نور، این جنایت را نمونه‌ای از نقض حقوق غیرنظامیان فلسطینی و حامیان آن‌ها از سوی رژیم صهیونیستی عنوان کرد که به انواع خشونت‌ها و بی‌توجهی به حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اضافه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ