فرودگاه‌های سمنان و شاهرود از جمله ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هستند

اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان با تاکید بر اینکه فرودگاه‌های سمنان و شاهرود از جمله ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هستند، گفت: آماده جذب سرمایه‌گذار در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر شنبه در دیدار با سفیر چین به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: استان سمنان در بحث فرآوری مواد معدنی و صادرات و همچنین توسعه روابط همه جانبه، برای جذب سرمایه گذار از کشور چین آمادگی کامل دارد.

وی افزود: ارتباط بسیار خوبی میان ایران و چین در حال حاضر وجود دارد، افتخار ما این است که استان سمنان نماینده کشور ایران در اتحادیه راه ابریشم است، به همین واسطه آثار بسیاری از مجموعه راه ابریشم در استان وجود دارد که می‌توانند بازدید داشته باشند.

استاندار سمنان بیان کرد: در بحث صادرات و واردات با کشور چین ارتباط بسیار خوبی داریم، همچنین در بحث نیروگاه خورشیدی و معدن از ظرفیت سرمایه گذار چینی در استان بهره مند هستیم و ارتباط بسیار خوبی وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه وجود دو فرودگاه بین المللی در استان، در شهر سمنان و شاهرود یکی از فرصت‌های بی نظیر برای توسعه روابط با کشور چین است، تاکید کرد: بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر از این تفاهم نامه که در کشور قرار است اجرایی شود، در استان سمنان قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان برای بحث سرمایه گذاری در کشور ایران سرآمد است، بیان کرد: مرغوب ترین پسته کشور در استان سمنان و در شهرستان دامغان کشت می‌شود و سالانه بیش از شش هزار میلیارد تومان فروش پسته داریم.

استاندار سمنان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۱۵ تُن محصولات مختلف از استان سمنان به کشور چین صادر شده است و در حوزه توسعه کشت گلخانه‌ای، نیروگاه خورشیدی و معادن، آمادگی جذب سرمایه گذار داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ