نظامیان صهیونیست خسته از جنگ غزه، به دبی می‌روند

اقتصاد ایران: گزارش‌های رسانه‌ای از امارات، حاکی از آن است که نظامیان رژیم اسرائیل که به دلیل جنگ علیه غزه منفور دوست و دشمن شده‌اند، شهرهای امارات را مقصدی برای تجدید قوا و بازیابی روحیه خود انتخاب کرده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاربران شبکه‌­های اجتماعی تصویری از «ایال هکشار»، سرباز رژیم صهیونیستی منتشر کردند که وی پس از مشارکت در جنگ ویرانگر علیه غزه برای تفریح به کشور امارات سفر کرده است.

ایال هکشار پس از ارتکاب جنایات هولناک در غزه تصمیم گرفت به سفر رود. اما پس از آنکه هیچ کشوری حاضر به استقبال از وی نشد، مقصد خود را شهرهای امارات انتخاب کرد. بر اساس این گزارش، این نظامی ارتش اسرائیل با آنکه دستانش همچنان آغشته به خون کودکان بیگناه غزه است، اوقات خوشی را در این کشور گذراند.

اواخر سال گذشته یک روزنامه فرانسوی نوشت که امارات در قبال جنگ در غزه بازی دوگانه ای را در پیش گرفته است. به این معنی که از یک طرف به رژیم اسرائیل در نابودی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) کمک می کند و از سوی دیگر در تلاشهای کمک رسانی به غزه مشارکت دارد.

در این راستا روزنامه فرانسوی اکسپرس طی یک گزارش به کمکهای مخفیانه امارات به رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس پرداخته است. عربی21 به نقل از این روزنامه نوشت: امارات متحده عربی که خود را برای میزبانی از کنفرانس سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی (کاپ 28) آماده می کند، تنها کشور خاورمیانه است که از انتقادات تند علیه رژیم صهیونیستی امتناع در قضیه غزه می‌کند. این رفتار نشان می دهد که امارات روابط اقتصادی و نظامی را بر دیگر مسائل ترجیح می‌دهد.

این روزنامه تاکید کرد که انتخاب مهمانان اسرائیلی (هیأتی متشکل از هزار نفر از جمله اسحاق هرتسوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و شمار دیگری از وزرا) برای مشارکت در کنفرانس سازمان ملل متحد مربوط به تغیرات آن و هوایی (کاپ 28) که در تاریخ 30 نوامبر/ 10 آذرماه سال جاری در دبی برگذار خواهد شد، نشان دهنده نمایش قدرت و دلیل محکمی بر روابط مستحکم و نوپای امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی است که پایه آن در معاهده ابراهیم در 2020 بنا نهاده شده است.

اما پس از ارسال دعوتنامه برای حضور در کنفرانس آب وهوایی در شش ماه قبل، جنگ بر دیپلوماسی منطقه ای سایه افکنده و مجال جشن و خوشحالی بخاطر این روابط را از آنان گرفته است. با اینکه همه، امارات متحده دعوت خود از بنیامین نتانیاهو برای حضور در کنفرانس دبی را به طور رسمی بازپس نگرفته است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی بی امان به بمباران باریکه غزه ادامه داده و هزاران بیگناه از زنان و کودکان را به کام مرگ فرستاده، و خانه های آنان را ویران کرده، و موجب محکومیت جهان عرب و کشورهای اسلامی شده است. در خلال این روزهای پر ابهام، این رژیم از حمایتهای دوستان جدید خود در امارات متحده عربی بهره ببرد.

امارات برای آینده غزه دندان تیز کرده است

 این روزنامه افزود: محمد بن راشد، اولین حاکم عربی است که پس از حمله هفتم اکتوبر با بنیامین نتانیاهو تماس گرفته و اقدامات مقاومت فلسطین را محکوم کرد. مهمتر از همه اینکه امارات متحده عربی در کنفرانس اضطراری کشورهای عربی اسلامی که در 11 نوامبر در پایتخت عربستان منعقد گردید، با وضع تحریمات مشترک علیه رژیم صهیونیستی ممانعت کرد. این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که همسایگان امارات فشارهای فراوانی برای محاصره رژیم صهیونیستی بر آن اعمال کردند.

این روزنامه از زبان «مایکل کولبو»، مدیر پژوهشهای پژوهشگاه سیاستهای رژیم اسرائیل در نیویورک آورده است: این تصمیم غیرمنتظره نبود. اگر در منطقه خاورمیانه یک کشور تا آخرین لحظات در کنار اسرائیل خواهد ایستاد، این کشور همانا امارات متخده عربی است.

وی این حمایت را در وهله نخست به دلیل وجود روابط مستحکم اقتصادی و نظامی بین تل‌آویو و ابوظبی، و در وهله دوم به دلیل روابط پر تنش بین امارات و حکومت خودگردان فلسطین دانسته است و عدم حمایت ابوظبی از حماس امری روشن و آشکار است.

وب سایت خبری واللا رژیم اسرائیل اخیرا در مطلبی به نقل از منابعی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، به ایفای نقش از سوی امارات در نوار غزه بعد از پاپان جنگ چشم دوخته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ