پایان موج بازگشت زائران رضوی و آغاز موجی دیگر از سفر به مشهد مقدس

اقتصاد ایران: مشهد- با اتمام موج بازگشت زائران سه روز پایانی ماه صفر شاهد شکل گیری موج دیگری از سفر به مشهد به خصوص در روزهای پایانی این هفته خواهیم بود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پایان مراسم عزاداری دهه آخر صفر و آغاز ماه ربیع‌الاول، برگشت زائران و مهمانان رضوی ترافیک سنگینی را روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته در محورهای خروجی مشهد مقدس رقم زد.

امسال با توجه به روزهای گرم تابستان و همچنین برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، دو هفته پایانی شهریورماه فرصت خوبی برای خانواده‌ها فراهم کرده است تا از واپسین روزهای تعطیلات مدارس برای سفر استفاده کنند و مشهد الرضا یکی از مقاصد اصلی برای انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی است.

برخی از ساکنان شهرهای خراسان رضوی هم که برای زیارت، درمان یا خرید به پایتخت استان سفر می‌کنند، حالا زمان برگشت موج زائران رضوی دهه پایانی صفر را فرصت خوبی برای انجام یک سفر تابستانی به مشهد مقدس انتخاب کرده‌اند؛ همه این عوامل باعث شده است تا با اتمام موجب بازگشت زائران سه روز پایانی ماه صفر شاهد بروز موج دیگری از سفر به مشهد به خصوص در روزهای پایانی این هفته باشیم.

بروز پیک‌های سفر و حضور چند میلیونی زائران

به گزارش خبرنگار مهر، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر راه و شهرسازی به موقعیت متفاوت مشهد اشاره و با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور مسائلی خاص و متفاوت با سایر نقاط کشور دارد؛ ابراز کرد: ورود حجم بالایی از زائران به مشهد در طول سال به صورت مداوم و بروز پیک‌های سفر و حضور چند میلیونی زائران در بازه‌های زمانی کوتاه در مناسبت‌های مذهبی شرایط مشهد را خاص و متفاوت کرده است.

حجت‌الاسلام احمد مروی با اشاره به آمار نهادهای مسئول در خصوص تشرف پنج میلیون زائر به مشهد طی چند روز پایانی ماه صفر، عنوان کرد: زیرساخت‌ها پاسخگوی نیاز این حجم بالا از زائران نیست؛ در عرصه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ‎ ای به مقصد مشهد نیز کمبودهای جدی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی برای تسهیل سفر زائران به مشهد باید ارتقا یابد، تصریح کرد: مسافران مسیرهای منتهی به مشهد زائران و مهمانان امام رضا (ع) هستند، باید همه خود را موظف به حفظ احترام و تکریم این عزیزان بدانیم؛ مسئولان باید تدابیری بیاندیشند تا در مناسبت‌ها که تقاضای سفر به مشهد افزایش می‌یابد؛ تعداد هواپیما، قطار و اتوبوس نیز افزایش یابد.

ورود بیش از ۶ میلیون زائر به مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از ابتدای دهه پایانی صفر تا امروز، هفدهم شهریور ماه به مشهد وارد شده‌اند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با اشاره به اینکه ورود زائران به مشهد مقدس نسبت به مدت مشابه پارسال، سه و نیم درصد افزایش داشته است افزود: در حوزه زائران پیاده امام رضا (ع) ۹ درصد، با وسیله نقلیه شخصی چهار درصد و هوایی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در دهه پایانی صفر در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری استان خراسان رضوی، ۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۹۶ نفر شب اسکان داشته اند.

خروج ۴۰۰ هزار خودروی غیربومی در روزهای پایانی صفر

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: براساس آمار برداشت شده از دوربین‌های پلاک خوان، در سه روز پایانی ماه صفر بیش از ۴۰۰ هزار خودرو با پلاک غیر مشهدی از این شهر خارج شدند که نشان از رشد بیش از دو برابری خودرو در معابر خروجی در مقایسه با آمار روزانه است.

علی سمیعی با اشاره به اینکه با توجه به تمهیدات پیش بینی شده و همکاری پلیس راهور در سطح شهر خروج خودروها به بهترین نحو انجام گرفته است، تصریح کرد: این افزایش تردد نشان‌دهنده حضور گسترده زائران و مسافران در ایام پایانی ماه صفر است که به منظور شرکت در مراسم‌های مذهبی و زیارتی به مشهد سفر کرده‌اند.

با اتمام موجب بازگشت زائران سه روز پایانی ماه صفر شاهد شکل گیری موج دیگری از سفر به مشهد به خصوص در روزهای پایانی این هفته خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ