ورود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به مشهد مقدس در دهه آخر صفر ۱۴۰۳

اقتصاد ایران: مشهد- معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای دهه پایانی صفر تا امروز (هفدهم شهریورماه)، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به مشهد وارد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون دهه آخر صفر که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به جمع‌بندی آمار ورود زائران اظهار کرد: از ابتدای دهه پایانی صفر تا امروز (هفدهم شهریورماه)، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به مشهد وارد شده‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: ورود زائران به مشهد مقدس در دهه پایانی ماه صفر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، سه‌ونیم درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه زائران پیاده امام‌رضا (ع) با ۹ درصد افزایش روبه‌رو هستیم، بیان کرد: امسال در حوزه ورود زائران با وسیله نقلیه شخصی چهار درصد و هوایی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم. این در حالی است که ورود زائر در ۲ حوزه ریلی ۱۲ درصد و جاده‌ای ۶ درصد در مقایسه با پارسال کاهش یافته است.

گنابادی نژاد با اشاره به آخرین جمع بندی‌های ورود زائران گفت: در این ایام ۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۹۶ نفر شب در طول دهه پایانی صفر در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری استان خراسان رضوی اسکان داشته‌اند.

۸۰ درصد واحدهای رسمی قبل از دهه پایانی صفر رزرو شده بود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: به رغم برخی نواقص و کاستی‌ها ظرفیت خوبی در حوزه اسکان فراهم شد، در این ایام به طور متوسط ۷۸ درصد ظرفیت واحدهای رسمی، ۷۳ درصد در بخش موقت و ۷۱ درصد ظرفیت اسکان اضطراری خراسان رضوی تکمیل شده است. این در حالی است که ۸۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی قبل از آغاز دهه پایانی صفر رزرو شده بود.

وی با قدردانی از زحمات کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی افزود: پارسال در دهه پایانی صفر، ۲۱ فوتی ناشی از تصادفات در خراسان رضوی گزارش شده که امسال این میزان به ۱۰ مورد کاهش یافته است. در حوزه شکایات سه هزار و ۳۷۵ گزارش از مجموعه واحدهای خدماتی استان دریافت شد که از این حیث رتبه دوم کشور را بعد از استان تهران کسب کردیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ