پوتین؛ شطرنج‌باز حرفه‌ای در منطقه بزرگترین نبرد تاریخی تانک‌ها

اقتصاد ایران: بررسی واکنش روسیه به عملیات اوکراین در کورسک و عکس العمل قبرس به تهدیدات دبیرکل حزب الله لبنان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تحولات جنگ روسیه و اوکراین همچنان با گذشت مدت زمان طولانی از این رخداد، مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار دارد به طوری که بررسی اهداف عملیات اوکراین در منطقه مهم کورسک و واکنش روسیه به این عملیات از دید تحلیلگران دور نمانده است.

پوتین؛ شطرنج‌باز حرفه‌ای در منطقه بزرگترین نبرد تاریخی تانک‌ها

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در خصوص روسیه نوشت: مسکو هنوز به عملیات نفوذ نیروهای اوکراینی در کورسک که یک نماد سمبلیک از مقاومت روسیه در برابر نازی‌ها به شمار می‌رود واکنش جدی نشان نداده است. در این منطقه بزرگترین نبرد تانک‌ها در تاریخ ثبت شد و اینک شاهد استقرار نیروهای اوکراینی است. پوتین و مردم روسیه به خوبی از اهمیت این منطقه اطلاع دارند اما رئیس جمهور این کشور ترجیح داده با صبر اوضاع را پیش ببرد. پوتین مانند یک شطرنج باز حرفه‌ای، عمق خاک اوکراین با با حملات موشکی ویرانگر هدف قرار می‌دهد. شرایط به گونه‌ای شده است که فرماندهان اوکراینی حمله به کورسک را یک اشتباه می‌دانند و شاهد استعفا و برکناری‌های متعددی در میان مسئولان و وزرای این کشور هستیم. پوتین به تحولات کورسک مانند یک صفحه شطرنج نگاه کرده و تلاش می‌کند به وعده خود برای تبدیل کردن این منطقه به گورستان نیروهای اوکراینی عمل کند.

پوتین؛ شطرنج‌باز حرفه‌ای در منطقه بزرگترین نبرد تاریخی تانک‌ها

روزنامه رأی الیوم در خصوص تحولات فلسطین نوشت: در حالی که رسانه‌ها تلاش می‌کنند طرح جدید آمریکا برای آتش بس در غزه را به عنوان آخرین فرصت برای پایان دادن به جنگ غزه نشان دهند، برخی نسبت به نقشه تل آویو برای گسترش دامنه جنگ و نسل کشی به کرانه باختری و کشاندن درگیری‌ها به این منطقه غافل هستند. در هر توافقی برای آتش بس در غزه باید آتش بس در کرانه باختری نیز گنجانده شود چرا که ممکن است دشمن صهیونیستی بعد از توقف جنگ در غزه سراغ کرانه باختری برود و نقشه‌های خود را در این منطقه پیاده کند. بی توجهی به این مسأله، باعث می‌شود تفکر جدایی کرانه باختری از نوار غزه تقویت شود. این ۲ منطقه، یکی هستند چرا که سرزمین فلسطین از بحر تا نهر یک سرزمین است. حملات رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری در شرایطی رخ می‌دهد که این رژیم در حال مذاکره برای آتش بس در غزه است.

پوتین؛ شطرنج‌باز حرفه‌ای در منطقه بزرگترین نبرد تاریخی تانک‌ها

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص قبرس نوشت: بعد از ۲ ماه و نیم از تهدیدات سید حسن نصرالله علیه قبرس در صورت اجازه دادن به دشمن صهیونیستی برای استفاده از پایگاه‌های آن علیه کشورهای دیگر، مقامات این کشور وارد مذاکره با حزب الله شده‌اند. منابع آگاه اعلام کردند که مشاور امنیت ملی و مدیر سرویس اطلاعات قبرس چند روز قبل برای بررسی چند موضوع از جمله جنگ علیه غزه به بیروت سفر کرد. وی با محمد رعد رئیس فراکسیون وابسته به مقاومت در پارلمان لبنان دیدار و تاکید کرد که این کشور بخشی از حمله علیه لبنان نخواهد بود. دبیرکل حزب الله لبنان چندی قبل اعلام کرده بود که دشمن صهیونیستی در قبرس مانور نظامی برگزار می‌کند و مقامات این کشور باید هوشیار باشند.

پوتین؛ شطرنج‌باز حرفه‌ای در منطقه بزرگترین نبرد تاریخی تانک‌ها

روزنامه سوری الثوره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هنوز از شوک سیلی وارد آمده به اسرائیل از سوی نیروهای مقاومت در نوار غزه خارج نشده که دست در لانه زنبور در کرانه باختری کرده تا ضربات بیشتری را متحمل شود. صهیونیست‌ها قبل از آغاز نسل کشی در نوار غزه، کرانه باختری را در رأس اولویت‌های خود قرار داده بودند و نبرد در این منطقه سرنوشت ساز است. این در حالی است که شکست سنگین تل آویو در غزه باعث شده نگرانی‌ها در خصوص تکرار این شکست در کرانه باختری که محل استقرار نیروهای مقاومت است افزایش پیدا کند. کرانه باختری تدریجاً در حال تبدیل شدن به غزه دوم است.

پوتین؛ شطرنج‌باز حرفه‌ای در منطقه بزرگترین نبرد تاریخی تانک‌ها

روزنامه المراقب العراقی به نقل از ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای دادستان کل آمریکا مبنی بر اقدامات تهاجمی برخی کشورها از جمله ایران برای تأثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات این کشور نوشت: یک بار دیگر این ادعاهای تکراری را بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در آمریکا دانسته و چنین اتهاماتی را مردود اعلام می‌کنیم. مقامات دولت آمریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلی این کشور را که ریشه‌های ساختاری، سیاسی و اجتماعی دارد، با فرافکنی و اتهام‌زنی به دیگران، در خارج از مرزهای این کشور جست‌وجو کنند.

پوتین؛ شطرنج‌باز حرفه‌ای در منطقه بزرگترین نبرد تاریخی تانک‌ها

روزنامه العربی الجدید در خصوص گزینه مقاومت نوشت: متأسفانه در برخی کشورها شاهد شبهه افکنی در میان جوانان عرب مبنی بر بی فایده بودن مقاومت و پرهزینه بودن آن هستیم. هر ملتی که تحت اشغال قرار دارد حق دارد در برابر اشغالگران بایستد و به هر روشی که فراهم است از جمله تجهیزات نظامی با آنها مبارزه کند. ملت‌های تحت اشغال در طول تاریخ تنها زمانی توانستند از یوغ اشغالگران خارج شوند که سلاح به دست گرفتند و جان خود را در این مسیر فدا کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ