طرح ریلی شلمچه - بصره با سرعت در حال اجرا است

اقتصاد ایران: خرمشهر - مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: احداث خط ریلی شلمچه - بصره یکی از طرح‌های مهم برون مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید میعاد صالحی ظهر امروز شنبه در بازدید از روند احداث خط آهن شلمچه - بصره عراق اظهار کرد: بیش از ۵۰ سال است که ۲ کشور ایران و عراق منتظر احداث این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.

وی، مین روبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با توجه به تلاش‌های صورت گرفته توانستیم تاکنون حدود چهار کیلومتر در عمق خاک عراق مین روبی کنیم.

صالحی همچنین به کشف بیش از ۶ هزار انواع مین‌های جنگی و خمپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کرده‌ایم و به تدریج بقیه هم کشف و منهدم می‌شوند.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: بیشتر این مین‌ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است به طوری که ۵ لایه مین روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم.

صالحی همچنین درباره ویژگی‌های پل احداثی برای این خط عنوان کرد: احداث پل بر روی اروند رود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است و هم اکنون در حال شمع کوبی هستیم که این شمع‌ها هر کدام با یک و نیم متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال احداث هستند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با توجه به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران - کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین ۲ کشور باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ