آیفون ۲ متری و ۲۰۰ کیلویی رکورد گینس را شکست! [تماشا کنید]

اقتصاد ایران: دو یوتیوبر خلاق، بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین آیفون ۱۵ پرو مکس جهان را با وزن ۲۰۰ کیلوگرم ساختند.

ساخت گوشی هوشمند از ابتدا، حتی با وجود فراوانی این محصولات در دنیای امروز، کار بسیار دشواری است. اکنون تصور کنید بخواهید نسخه‌ای ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر از گوشی آیفون را بسازید که تقریباً تمام ویژگی‌ها و کارکردهای آن را داشته باشد.

کانال‌ یوتیوب DIY Perks با همکاری کانال یوتیوب MrWhoseTheBoss، در اقدامی جالب موفق شده‌اند نمونه‌ای کاملاً کاربردی از آیفون ۱۵ پرو مکس را با ابعاد غول‌آسا بسازند. این پروژه‌ی عظیم، با ارتفاع ۲ متر و وزن ۲۰۰ کیلوگرم، در رکوردهای جهانی گینس نیز ثبت شد.

DIY Perks ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس غول‌پیکر را با نمایشگر آغاز کرد، پروژه‌ای چالش‌برانگیز که به تبدیل تلویزیون ال جی OLED سیگنچر ۸۸ اینچی به صفحه‌ی لمسی حساس نیاز داشت. او سفارش ساخت قطعه‌ی بزرگ پوششی لمسی به اندازه‌ی نمایشگر را به تولیدکننده داد و سپس آن را با چسب اپوکسی UV شفاف در جای خود محکم کرد.

چالش بعدی، یافتن راهی برای جادادن نسخه‌ی بسیار بزرگ اجزای داخلی گوشی در قاب بود. این اجزا شامل بلندگوها، مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه، دکمه‌های صدا و پاور و دکمه‌ی عملکرد ویژه می‌شدند. DIY Perks برای این کار، قابی آلومینیومی با ستون نگه‌دارنده‌ی صلیبی‌شکل در مرکز آن ساخت.

یوتیوبر یادشده برای برای شبیه‌سازی دوربین تله‌فوی آیفون ۱۵ پرو مکس، از دوربین کانن مدل EOS R5 و دوربین سونی مدل RX10 Mark 4 استفاده کرد. قاب گوشی نیز طوری طراحی شده بود که به‌طور دائم به پایه‌ی نگهدارنده متصل شود تا بدون ایجاد دردسر برای کاربر، امکان چرخاندن آن وجود داشته باشد.

تنها جزء اصلی‌ای که یوتیوبرها نتوانستند آن را در آیفون غول‌پیکر خود بازسازی کنند، سیستم‌عامل بود؛ زیرا iOS اپل متن‌باز نیست. البته استفاده از اندروید دو مزیت عمده به‌همراه داشت؛ سیستم‌عامل Bliss OS با استفاده از پوسته‌ی سفارشی، حس‌و‌حال صفحه‌ی اصلی آیفون را بازآفرینی می‌کند و آن‌ها توانستند بازی Flappy Bird را نصب کنند.

مقالات مرتبط:
  • فضای ذخیره‌سازی آیفون ۱۶ پرو و پرومکس در مدل‌های پایه، دو برابر می‌شود؛ گزارش ترندفورس
  • قیمت آیفون ۱۶ چقدر خواهد بود؟

اگرچه گوشی ساخت DIY Perks و MrWhoseTheBoss ابعاد خیلی بزرگی دارد، به‌نظر می‌رسد به‌اندازه‌ی آیفون جیبی کاربرد داشته باشد. MrWhoseTheBoss و گروهی از دوستانش این گوشی را برای تست به دنیای واقعی بردند و ظاهراً می‌تواند کارهایی مثل پرداخت‌های بدون‌ تماس، ارسال ایمیل و برقراری تماس‌های ویدیویی را انجام دهد. نکته‌ی دیگر اینکه ساخت گوشی مذکور حدود ۷۰ هزار دلار هزینه داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ