رئیس سابق شاباک: اولویت نخست باید بازگرداندن گروگان‌ها باشد

اقتصاد ایران: رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل با اذعان به اینکه این رژیم توانایی ورود به جنگ‌های فرسایشی و طولانی مدت را ندارد، خواهان توافق برای بازگرداندن اسرا و توقف جنگ شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمی ایالون»، رئیس سابق سرویس امنیت رژیم اسرائیل (شاباک) گفت که این رژیم برای جنگ‌های طولانی توانایی ندارد و بهتر است جنگ در جنوب هرچه سریعتر تمام شود.

او امروز شنبه تاکید کرد: «اسرائیل توانایی ورود به جنگهای طولانی مدت را ندارد و این جنگ باید مدتها پیش متوقف می شد». این مقام رژیم صهیونیستی گفت که «زندگی گروگان‌ها، مهمترین مسئله برای ماست و باید علی رغم هزینه دردناکی که در معامله متحمل می شویم، آن‌ها را بازگردانیم».

رئیس سابق شاباک اسرائیل همچنین بر پایان دادن جنگ در غزه در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد. او با این حال پیشنهاد داد که جنگ و نیروها به شمال فلسطین اشغالی و کرانه باختری منتقل شود.

این مقام صهیونیستی با بیان اینکه مهمترین مسئله برای بنیامین نتانیاهو بقای وی در حکومت و استمرار حمایت کشورهای همپیمان است، گفت: «اصرار نتانیاهو بر بقای نیروها در محور فیلادلفیا (صلاح الدین، مرز بین غزه و مصر) این است که هدفی جز استمرار حکومت دنبال نمی‌کند».

اخیرا بعد از پایان مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل در دوحه قطر، بنیامین نتانیاهو، خواهان باقی ماندن نظامیان رژیم اسرائیل در محور صلاح الدین و شهرک صهیونیست نشین نتساریم و تقسیم غزه به دو بخش شمالی و جنوبی شده است که همین موضع گیری‌ها باعث شد که مذاکرات علی رغم خوش بینی‌های آمریکایی‌ها تا این لحظه به جایی نرسد. آمریکا تلاش دارد با فشار قرار دادن صهیونیست‌ها به توافقی در این باره برسد؛ کشته شدن شش اسیر اسرائیلی که یکی تابعیت دوگانه آمریکایی نیز داشت، به محرکی در بین مقامات آمریکا و افکار عمومی در اراضی اشغالی شده است تا موضوع مذاکرات برای تبادل اسرا مطرح شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ