درخواست‌های اعاده دادرسی ماده ۴۷۴ خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس دیوان‌عالی کشور دستور داد که درخواست‌های اعاده دادرسی ماده ۴۷۴ (مخصوصاً برای مجازات‌های برگشت‌ناپذیر) خارج از نوبت رسیدگی شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز 17 شهریور ماه در ابتدای جلسه شورای معاونین با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء مظلوم 17 شهریورماه سال 57 اظهارکرد: همه ما کارگزاران جمهوری اسلامی در مقابل خون شهیدان والامقام مسئول هستیم و باید با خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منّت به مردم عزیزمان، شکرگزار نعمت نظام الهی و رهبری حکیم آن باشیم.

رئیس دیوان‌عالی کشور با اشاره به دعای حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در زمان حرکت به‌سمت صفین جهت مبارزه با فتنه معاویه اظهار داشت: مولی الموحدین علی(ع) در خطبه 171 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: اللَّهُمَّ رَبَّ السَّقْفِ الْمَرْفُوعِ... وَ إِنْ أَظْهَرْتَهُمْ عَلَیْنَا فَارْزُقْنَا الشَّهَادَةَ وَ اعْصِمْنَا مِنَ الْفِتْنَةِ.

بار خدایا، پروردگارا...، اگر ما را بر دشمنان پیروز گردانیدى، از جور و ستم دور دار و در راه حق استوار و پاى‌برجا قرار ده و اگر دشمن را بر ما پیروزى دادى، شهادت را نصیب ما کن و ما را از فتنه‌ها در امان دار. از این فرمایش و نیایش حضرت استفاده می‌کنیم که وقتی در مقابله با جریان باطل و فاسد پیروزی حاصل شد و قدرت را به‌دست گرفتیم مبادا از قدرت و امکانات به‌دست‌آمده سوءاستفاده کنیم و از مسیر حق و عدالت خارج شویم و از سوی دیگر چنانچه دشمن غلبه کرد اولاً در راه مقابله با باطل تا مرز شهادت باید پیش رفت و به بزرگترین منزلت انسانی دست یافت و با مراقبت، به وادی فتنه گرفتار نشویم؛ و از حوادث پس از پیروزی انقلاب و فراز و نشیب‌ها عبرت بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه افزود: در راستای تحول در دیوان‌عالی کشور و در جهت اجرای دقیق تبصره ماده 478 قانون آیین دادرسی کیفری، تقاضا‌های اعاده دادرسی ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری با موضوع مجازات‌های برگشت‌ناپذیر (مجازات‌های سالب حیات، مجازات‌های بدنی، قلع‌وقمع) در دبیرخانه دیوان‌عالی کشور خارج از نوبت ثبت و بدون فوت وقت جهت رسیدگی خارج از نوبت به شعب دیوان‌عالی کشور ارجاع گردد و معاون قضایی در امر ارجاع عنایت لازم را در این خصوص داشته باشند.

رئیس دیوان‌عالی کشور اضافه کرد: البته در این خصوص رأی وحدت رویه شماره 742 مورخ 1394/05/06 نیز قبلاً صادر شده است و این نشان از اهمیت حرمت دماء مسلمین و رعایت حدودالله دارد که باید مورد اهتمام جدی باشد و رأی وحدت رویه فوق‌الذکر برای شعب دیوان‌عالی کشور لازم الاتباع است.

در ادامه جلسه رئیس دفتر و معاونین دیوان‌عالی کشور به ارائه گزارش از مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند و حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری رهنمود‌هایی را ارائه داد و جلسه پایان یافت.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ