واگذاری زمین از راهکارهای کنترل قیمت مسکن است

اقتصاد ایران: زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناترازی انرژی برق و گاز کمتر از سه سال بهبود می‌یابد، گفت: واگذاری زمین یکی از راهکارهای کنترل قیمت مسکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری، ظهر شنبه در نشست خبری در مورد اتفاقات حوزه بین‌الملل اظهار کرد: در این عرصه انتخابات آبان ماه آمریکا را داریم و در نظرسنجی‌ها دموکرات‌ها رأی بیشتری دارند که البته نامزد هر حزب در مورد جمهوری اسلامی رویکرد خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تحریم‌های برجام مربوط به سازمان ملل و شورای امنیت بود، یادآور شد: بر اساس این مذاکره ۱۰ قطعنامه‌ای که قبلاً بر علیه ایران بود به حالت تعلیق درآمد و تا ۱۰ سال اگر اعتراضی صورت نگیرد، همه این ۱۰ قطعنامه باطل می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک سال از مهلت اتمام این قطعنامه‌ها باقی مانده است، تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند که در یک سال باقی مانده این ۶ قطعنامه را برگرداند و برگشت منوط به اعتراض اعضا است.

وی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین عنوان کرد: جنگ غزه به اتمام جنگ و آتش بس نزدیک شده و جمهوری اسلامی بعد از شهادت اسماعیل هنیه به تحقق خواسته‌های حماس بیش از پیش تاکید دارد. طاهری با اشاره به اینکه نخست وزیر اسرائیل حیات خود را در ادامه جنگ می‌بیند، بیان کرد: حتی تحلیلگران طرفدار اسرائیل دستاوردی را در این اتفاقات به نفع اسرائیل ندیدند.

وی در مورد انتخاب استاندار زنجان ابراز کرد: در این فرایند نفراتی مطرح می‌شود و تصمیم نهایی را رئیس جمهور می‌گیرد که البته نقش تعیین‌کننده را وزیر کشور دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای وحیدی در دولت قبل از مجامع نمایندگان خواستند پیشنهادات خود را مطرح کنند تا پس از ارزیابی استاندار انتخاب شود، در حال حاضر به طور رسمی این اتفاق نیفتاده و مجمع نمایندگان جلسه‌ای برای پیشنهاد استاندار برگزار نکرده است.

۱۳۰ هزار میلیارد تومان قسط وام متعلق به کارمندان بانک است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک خاطرنشان کرد: تسهیلات بانک کارمندان بانک افراد زحمتکش هستند، در این بین با بررسی گزارش نظارتی سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پول دست کارمندان بانک بود که باید اقساط آن را پرداخت می‌کردند که کمیسیون اقتصادی مجلس به ای موضوع ورود کرده تا نظم و انضباط پیدا کند.

طاهری به سیاست‌های مسکن و لزوم کنترل قیمت‌ها و اجاره‌بها اشاره کرد و گفت: در حوزه حکمرانی در قیمت مسکن و اجاره‌بها جزو کشورهای ضعیف هستیم چون ابزارها و زیرساخت‌ها را فراهم نکردیم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات سنگین از این واحدها به عنوان ابزار کنترل قیمت مسکن مطرح قانون شده است، خاطرنشان کرد: این موارد در اجرا به مرحله بلوغ نرسیده و در حال رشد است و این ظرفیت وجود دارد که اضافه شدن ۳ میلیون خانه خالی به برآورده کردن نیاز مسکن در کشور کمک کند.

نماینده مردم در خانه ملت عرضه زمین و تسهیل ساخت و ساز را راهکار دیگر در حکمرانی حوزه مسکن و کنترل قیمت‌ها دانست و افزود: در این بخش نیز کم کاری شده، در حالی که الحاق زمین به محدوده و واگذاری زمین به افراد واجد شرایط می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد درآمد خانوار برای مسکن هزینه می‌شود و از دهه ۹۰ که ساخت مسکن تضعیف شد، تعداد مستأجران از مالکان پیش گرفت که دولت با اجرای سیاست‌های صحیح باید این شیب را برگرداند.

طاهری در مورد موضوع آب با اشاره به اینکه ۲ میلیارد مترمکعب در ۵۰ سال بارش داریم و تقریباً همین مقدار و شاید بیشتر استفاده می‌کنیم، عنوان کرد: منابع زیرزمینی محدود است و با برداشت زیاد این منابع پایان می‌یابد. وی با بیان اینکه ۴ سال قبل میزان آب تنظیمی ۴۵ میلیون مترمکعب بود، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با استان‌های همجوار ۷۰ برابر عقب‌ماندگی نشأت می‌داد، البته در سال‌های اخیر تلاس‌هایی شده که این عقب‌ماندگی را جبران کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی سرعت بخشیدن به احداث سدهای استان و ذخیره روان‌آب‌ها را راه حل بحران آب خواند و گفت: مشکل زیست‌محیطی سد مشمپا حل شده و تکمیل آن و سایر سدها در دستور کار قرار دارد.

شورای عالی فضای مجازی به حوزه اینترنت استارلینک ورود کرده است

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به حوزه اینترنت استارلینک ورود کرده است، اظهار کرد: البته هزینه این اینترنت نجومی است در حالی که فیبر نوری سرعت بالای اینترنت و قیمت پایین را برای مردم فراهم کرده است.

طاهری در مورد تعطیلی شنبه‌ها خاطرنشان کرد: متخصصان کشور دو دسته‌اند؛ برخی معتقد به تعطیلی هستند و برخی نفی می‌کنند و هر کدام استدلال منطقی خود را دارند ولی نظر بنده این است دو روز تعطیل باشد اما روز آن به عهده دولت قرار گیرد و با توجه به سیاست‌های اقتصادی و تعامل با سایر کشورها آن را در نظر بگیرد.

وی در ارتباط با حضور مهاجران افغان یادآور شد: دنیا تجربه مهاجران و اتباع را دارند و در همه دنیا به آن‌ها به دید ظرفیت نگاه می‌کنند، به شرط اینکه همه فعالیت‌ها و کارکردها، تبادلات مالی و سایر موارد تحت نظر باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی تولیدکنندگان استان زنجان خواستار تسهیل در قوانین برای به‌کارگیری کارگران افغان هستند؛ چراکه با به‌کارگیری این افراد هزینه‌های تولید کاهش می‌یاید اما محدودیت و ممنوعیت‌هایی در این مورد وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مورد مهاجران باید ورود افراد، زندگی، زمان برگشت کارکردهای مالی و سایر موارد باید تحت نظارت باشد، اعلام کرد: قانون ساماندهی اتباع را در دستور کار داریم که به طور کامل این موارد را پوشش می‌دهد.

طاهری با اشاره به اینکه بیشترین بودجه کشور به بهداشت و درمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش اختصاص دارد، عنوان کرد: باید کل بودجه و درآمدهای دولت افزایش یابد تا سهم بیشتری به آموزش و پرورش تعلق گیرد و سرانه‌های آموزشی بهبود پیدا کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انرژی اولین ناترازی مربوط به گاز و بعد حوزه برق است، تصریح کرد: تا دو سال آینده مشکلات این حوزه با توجه به تولید برق توسط صنایع قابل حل است و باید بهینه سازی انجام شود.

در قانون برنامه هفتم توسعه احکام خوبی برای بهینه سازی و جبران ناترازی انرژی قرار گرفته است

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه هفتم توسعه احکام خوبی برای بهینه سازی و جبران ناترازی قرار گرفته است، اظهار کرد: برای گاز خبرهای خوبی دارم؛ چراکه در اواخر دولت رئیسی موضوع انتقال گاز روسیه و ترکمنستان به ایران و صادرات به کشورهای دیگر و هاب گازی شدن مطرح شد.

طاهری با بیان اینکه این کار با اولویت صادرات در دستور کار قرار دارد و در پیک سرما می‌تواند به کمبودهای کشور نیز کمک کند، افزود: تمایل داریم این خط انتقال از طریق دریا صورت گیرد البته زیرساخت‌های زمینی در برخی نقاط وجود دارد که باید اصلاح فنی شود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که تأمین سرمایه این طرح که به میزان ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده از جانب خود روسیه انجام می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها سه ساله پایان خواهد یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ