اپل در تبلیغات جدیدش کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس مایکروسافت را نشانه گرفت: «بهترین AI PC، مک است»

اقتصاد ایران: از نظر اپل، مک‌بوک‌های این شرکت بهترین کامپیوتر شخصی هوش مصنوعی هستند.

اپل سعی دارد مک را به‌عنوان پلتفرمی قدرتمند برای هوش مصنوعی تبلیغ کند. این شرکت در اپل‌استور و وب‌سایت خود، مک را به‌عنوان «بهترین کامپیوتر شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی» معرفی می‌کند و به‌طور مستقیم کامپیوترهای کوپایلت پلاس مایکروسافت را هدف قرار داده است.

در تبلیغاتی که در وب‌سایت و اپل‌استور اپل به‌نمایش گذاشته می‌شود، این شرکت ادعا می‌کند که «بهترین کامپیوتر شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی، مک است». غول فناوری اهل کوپرتینو برای اولین‌بار در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) و همزمان با معرفی مک‌بوک ایر M3، این محصول را به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ مصرفی جهان برای هوش مصنوعی معرفی کرد.

اکنون با نزدیک‌شدن به زمان معرفی سرویس هوش مصنوعی اختصاصی اپل (Apple Intelligence)، این شرکت تبلیغات خود را گسترده‌تر کرده است.

طبق گزارش‌های آرون پریس، اپل در تبلیغات جدید خود به موارد زیر اشاره می‌کند:

  • مک‌بوک ایر M3 تا ۴۰ درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تری نسبت‌ به کامپیوترهای کوپایلت پلاس دارد و بنابراین برای کارهایی مانند ویرایش ویدیو و اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی عالی است.
  • مک‌بوک ایر همچنین در وبگردی تا ۲۵ درصد سریع‌تر از کامپیوترهای کوپایلت پلاس است.

طبق اعلام اپل، این شرکت تست‌های فوق را ماه قبل روی مک‌بوک ایر M3 و سرفیس لپ‌تاپ نسل ۷ مایکروسافت انجام داده است که جزئیات آن را در ادامه مرور می‌کنیم:

  • تست‌های اپل در آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) و با استفاده از مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی M3 انجام شده است؛ دستگاهی که از پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای، گرافیک ۱۰ هسته‌ای، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.
  • داده‌های عملکرد کامپیوتر شخصی کوپایلت پلاس براساس تست سرفیس لپ‌تاپ ۱۵ اینچی نسل ۷ مایکروسافت (مدل 3048A-2037) مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون X الیت ۱۲ هسته‌ای، گرافیک Adreno کوالکام، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌دست آمده است.
  • بنچمارک عملکرد Speedometer 3.0 با سافاری ۱۷٫۵ روی macOS Sonoma و کروم ۱۲۸٫۰٫۶۶۱۳٫۱۱ روی ویندوز ۱۱ هوم، با اتصال Wi-Fi WPA2 تست شده است.
  • تست‌های عملکرد با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری خاص انجام می‌شوند و عملکرد تقریبی مک‌بوک ایر را نشان می‌دهند.
مقالات مرتبط:
  • زمان رونمایی مک‌های M4 اپل لو رفت
  • تولید مک‌بوک پرو M4 Pro و M4 Max ظاهراً از همین ماه آغاز می‌شود

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) درحال‌حاضر در مرحله‌ی بتای توسعه‌دهندگان قرار دارد و انتظار می‌رود مجموعه‌ی اولیه‌ی ویژگی‌های آن در پاییز امسال برای عموم مردم منتشر شود. اپل می‌گوید علاوه‌بر ابزارهای هوش مصنوعی، مک برای اپلیکیشن‌های بهره‌وری و خلاقانه‌ای که از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، ازجمله Pixelmator Pro ،Woodnotes و Capcut نیز عالی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ