نگهداری ۷۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب با کم‌ترین حادثه

اقتصاد ایران: سرپرست دفتر نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور از رصد و پایش خطوط انتقال و شبکه‌های فاضلاب با روشی نوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، سید مرتضی احتشامی سرپرست دفتر نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: از آنجا که شبکه‌های فاضلاب زیرزمین قرار دارند و امکان مشاهده وضعیت آن‌ها وجود ندارد، سامانه‌ای با عنوان سامانه شناسایی عیوب شبکه‌های فاضلاب (دیده بان) را طراحی کرده‌ایم که قرار شده است اطلاعاتی که ویدئومتری‌هایی که در شبکه‌های فاضلاب می‌دهد توسط کارشناسان شرکت‌های آب و فاضلاب در این سامانه کدگذاری شود تا بر اساس آن بتوان برای حوادث در کم‌ترین زمان ممکن بهترین تصمیم‌گیری انجام شود.

وی از ضرورت پیاده‌سازی این سامانه در صنعت آب و فاضلاب خبر داد و ادامه داد: تعمیرات هدف‌مند قبل از فرونشست با صرف هزینه کم‌تر، تشخیص زودهنگام عیوب و افزایش متوسط طول عمر شبکه فاضلاب و کاهش حداقل ۲۵ درصدی هزینه‌های تعویض شبکه فاضلاب و حوادث غیرمترقبه از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از سامانه شناسایی عیوب شبکه‌های فاضلاب است.

احتشامی با بیان اینکه یک دوره آموزشی به عنوان استفاده صحیح از ویدئو متری و کدگذاری عیوب شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بر اساس ضابطه ۶۷۷ برای کارشناسان شرکت‌های آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است، گفت: از وظایف مهم شرکت‌های آب و فاضلاب نگهداری شبکه‌ها و خطوط انتقال فاضلاب است که در سطح کشور ایجاد شده است و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا با رصد و پایش کم‌ترین آسیب متوجه آن‌ها شود.

وی ادامه داد: پس از آموزش‌هایی که در این دوره به کارشناسان داده می‌شود از این پس آن‌ها باید شبکه‌های فاضلاب را به صورت ویدئو متری رصد و بر اساس نوع آسیبی که به شبکه‌ها وارد شده کدگذاری کنند، تا بر اساس درجه‌بندی‌های مختلفی که در این سامانه وجود دارد، اقدامات مورد نظر روی شبکه انجام شود.

به گفته احتشامی در حال حاضر ۷۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در کشور ایجاد شده است که حدود ۴۶ درصد آن‌ها قدمت‌شان بین ۱۰ تا ۲۰ سال است و حدود ۱۰ درصد این شبکه‌ها هم بالای ۳۰ سال از ایجادشان می‌گذرد

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ