طلاب با توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن مقابله کنند

اقتصاد ایران: یزد_ امام جمعه یزد گفت: طلاب حوزه های علمیه باید اهداف و توطئه‌های دشمنان را شناسایی و با آن مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری روز شنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان یزد که در مدرسه علمیه شفیعیه برگزار شد گفت: مسئله دین، احکام شرعی و ابلاغ رسالات الهی در دنیا و جوامع بشری در مظلومیت و غربت به سر می‌برد.

وی افزود: تمام برنامه‌های استکبار جهانی در جهت سلطه بر جوامع بشری است و به همین دلیل با روحیه خدایی انسان‌ها مخالف هستند و با روش‌های مختلف با آن مقابله می‌کنند.

امام جمعه یزد گفت: اگر انسان‌ها فطرت الهی خود را حفظ کرده و توجه و توکل به قدرت و عنایات خدا داشته باشند یقیناً از استکبار حرف شنوی و پیروی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه شیطان قسم خورده که انسان‌ها را از مسیر حق دور خواهد کرد افزود: شیاطین جن و انس در مسیر روگرداندن انسان‌ها از خالق خود و فراموشی خدا قدم بر می‌دارند و همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا انسان‌ها از مسیر حق جدا شوند و متأسفانه در این زمینه موفق بوده اند.

آیت الله ناصری ادامه داد: این در حالی است که هدف و توصیه تمام انبیا الهی شناخت خدا و توجه به خداوند متعال بوده است چون خدا کل الکمال است و انسان خلق شده است تا به کمال برسد.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید «انی جاعل فی الارض خلیفه» انسان جانشین خدا بر روی زمین است ولذا سیر همه بندگان باید به سمت خالق خود باشد و متصف به صفات الهی شده و آئینه تمام نمای خداوند متعال باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: معنویت و روحیه الهی داشتن هیچگاه با علم و مادیات مخالف و در تقابل نیست و انسان در همه امور مادی و معنوی می‌تواند پیشرفت کند و به مراتب عالی برسد.

وی افزود: حضرت امام راحل (ره) بر علیه دنیا و استکبار جهانی قیام کرد و به ما راه درست که همان مسیر الهی و سیر الی الله است را نشان داد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد به طلاب پیشنهاد تشکیل اتاق‌های فکر مختلف داد و اظهار کرد: از حوزه‌های علمیه و طلاب درخواست دارم در کنار توجه به علم آموزی، اتاق‌های فکر مختلف تشکیل بدهید و در مورد موضوعات مختلف و حل مشکلات موجود بحث و گفتگو و فکر و اندیشه کنید.

وی خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه گفت: وظیفه همه ماست که دشمن را بشناسیم، با اهداف و برنامه‌های دشمن آشنا باشیم و مردم را به سمت خدا و خوبی‌ها هدایت کنیم.

آیت الله ناصری افزود: نوجوانان و جوانان را دریابید، با آنها ارتباط برقرار کرده، دستشان را گرفته و برای آنها برنامه داشته باشید.

وی خطاب به طلاب و روحانیون بیان کرد: در مسیر ارشاد و هدایت جامعه اول باید روحیه خودمان خدایی باشد، آراسته به صفات پسندیده باشیم، دلسوز و غمخوار مردم باشیم و بدانیم که بهترین تربیت کننده اخلاق و رفتار خود ماست.

امام جمعه یزد با اشاره به حدیثی افزود: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ» هر کس رابطه بین خود و خدای خود را اصلاح کند، خدا رابطه او و مردم را اصلاح می‌فرماید، و لذا باید رابطه ما با خداوند متعال خوب و مستحکم باشد تا بتوانیم در انجام رسالت خود اثرگذار باشیم.

وی خطاب به طلاب جوان گفت: تا جوان هستید و روحیه شاداب جوانی را دارید ارتباط خود را با خدا قوی کنید از جوانی و فرصت‌های موجود استفاده کنید و هر آنچه که در مورد ارتباط و هدایت مردم مفید است را به دست آورید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ