درخواست‌های اعاده دادرسی درباره مجازات‌های برگشت‌ناپذیر

اقتصاد ایران: رئیس دیوان عالی کشور گفت:درخواست‌های اعاده دادرسی درباره مجازات‌های برگشت‌ناپذیر، خارج از نوبت ارجاع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور امروز ۱۷ شهریور ماه در ابتدای جلسه شورای معاونین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مظلوم ۱۷ شهریورماه سال ۵۷ اظهار کرد: همه ما کارگزاران جمهوری اسلامی در مقابل خون شهیدان والامقام مسئول هستیم و باید با خدمت‌رسانی صادقانه و بی منّت به مردم عزیزمان، شکرگزار نعمت نظام الهی و رهبری حکیم آن باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به دعای امیرالمومنین علی (ع) در زمان حرکت به سمت صفین جهت مبارزه با فتنه معاویه اظهار داشتند: مولی الموحدین علی (ع) در خطبه ۱۷۱ نهج البلاغه می‌فرمایند: اللَّهُمَّ رَبَّ السَّقْفِ الْمَرْفُوعِ … وَ إِنْ أَظْهَرْتَهُمْ عَلَیْنَا فَارْزُقْنَا الشَّهَادَةَ وَ اعْصِمْنَا مِنَ الْفِتْنَةِ.

بار خدایا، پروردگارا … اگر ما را بر دشمنان پیروز گردانیدی، از جور و ستم دور دار و در راه حق استوار و پای بر جا قرار ده و اگر دشمن را بر ما پیروزی دادی، شهادت را نصیب ما کن و ما را از فتنه‌ها در امان دار. از این فرمایش و نیایش حضرت استفاده می‌کنیم که وقتی در مقابله با جریان باطل و فاسد پیروزی حاصل شد و قدرت را به دست گرفتیم مبادا از قدرت و امکانات به دست آمده سو استفاده کنیم و از مسیر حق و عدالت خارج شویم و از سوی دیگر چنانچه دشمن غلبه کرد اولاً در راه مقابله با باطل تا مرز شهادت باید پیش رفت و به بزرگترین منزلت انسانی دست یافت و با مراقبت، به وادی فتنه گرفتار نشویم؛ و از حوادث پس از پیروزی انقلاب و فراز و نشیب‌ها عبرت بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه افزود: در راستای تحول در دیوان عالی کشور و در جهت اجرای دقیق تبصره ماده ۴۷۸ قانون آئین دادرسی کیفری، تقاضاهای اعاده دادرسی ماده ۴۷۴ قانون آئین دادرسی کیفری با موضوع مجازات‌های برگشت ناپذیر (مجازات‌های سلب حیات، مجازات‌های بدنی، قلع و قمع) در دبیرخانه دیوان عالی کشور خارج از نوبت ثبت و بدون فوت وقت جهت رسیدگی خارج از نوبت به شعب دیوان عالی کشور ارجاع گردد و معاون قضائی در امر ارجاع عنایت لازم را در این خصوص داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: البته در این خصوص رأی وحدت رویه شماره ۷۴۲ مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ نیز قبلاً صادر شده و این نشان از اهمیت حرمت دماء مسلمین و رعایت حدودالله دارد که باید مورد اهتمام جدی باشد و رأی وحدت رویه فوق الذکر برای شعب دیوان عالی کشور لازم الاتباع است.

در ادامه جلسه رئیس دفتر و معاونین دیوان عالی کشور به ارائه گزارش از مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند و حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری رهنمودهایی را ارائه و جلسه پایان یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ