مدیر اجرایی فولکس‌واگن: یک یا نهایتاً دو سال برای ایجاد تحول در شرکت فرصت داریم

اقتصاد ایران: مدیر مالی و اجرایی فواکس‌واگن هشدار داد که فرصت زیادی برای معکوس کردن وضعیت این شرکت باقی نمانده است.

گروه فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین خودروساز اروپا، در لحظه‌ای حیاتی از تاریخ ۸۷ ساله‌ی خود قرار دارد. دکتر آرنو آنتلیتز (Arno Antlitz)، مدیر مالی و اجرایی شرکت، اخیراً در صحبتی با کارکنان، هشدار داد که فولکس‌واگن «یک یا شاید دو سال» برای معکوس کردن وضعیت خود فرصت دارد.

به‌گزارش رویترز، آنتلیتز روز چهارشنبه با حدود ۲۵ هزار کارمند در مقر اصلی شرکت در ولفسبورگ صحبت کرد. او بر ضرورت بهبود کارایی هزینه‌ها، به‌ویژه در سایت‌های آلمانی تأکید کرد و گفت این اقدام برای تطبیق با شرایط در حال تغییر بازار ضروری است. آنتلیتز بیان کرد: «ما از مدت‌ها پیش، بیشتر از آنچه درآمد داریم، خرج کرده‌ایم. چنین وضعیتی در طولانی‌مدت جواب نمی‌دهد.»

مدیر مالی به یک تغییر عمده در چشم‌انداز خودرو اروپا اشاره کرد. او توضیح داد که انتظار می‌رود فروش سالانه‌ی خودرو در اروپا، که پیش از کرونا ۱۶ میلیون دستگاه بود، در حدود ۱۴ میلیون دستگاه تثبیت شود. این افت فروش، به معنای کاهش تولید حدود ۵۰۰ هزار خودرویی (معادل تولید دو کارخانه) برای گروه فولکس‌واگن است.

ارزیابی‌های نگران‌کننده درباره‌ی فولکس‌واگن در حالی مطرح می‌شوند که بنابر گزارش‌ها، این شرکت شاید در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ خود دو کارخانه‌اش را در آلمان تعطیل کند. خبر یادشده نگرانی‌هایی را میان کارکنان به وجود آورده است؛ زیرا بسیاری از آن‌ها تحت حمایت توافق‌نامه‌ی امنیت شغلی هستند که در دهه‌ی ۱۹۹۰ تصویب شد و تا سال ۲۰۲۹ ادامه دارد.

رهبری فولکس‌واگن می‌گوید به منظور تطبیق با بازار در حال تغییر فعلی، اقدامات شدید برای کاهش هزینه‌ها ضروری است. آنتلیتز بر نیاز به افزایش بهره‌وری و کاهش پیچیدگی فرایندها و بهره‌گیری بیشتر از هم‌افزایی‌های گروهی تأکید کرد.

مقالات مرتبط:
  • مدیرعامل فولکس‌واگن می‌خواهد کارخانه‌های اروپایی شرکت را تعطیل کند
  • گروه فولکس‌واگن برای کاهش هزینه‌ها، تعطیلی کارخانه خودرو برقی آئودی در بلژیک را بررسی می‌کند

آمار فروش اخیر فولکس‌واگن، نمایی متناقض ترسیم می‌کند. در حالی که سهم بازار گروه فولکس‌واگن در اروپا کمی افزایش یافته (۱٫۹ درصد) و همچنین در آمریکای جنوبی و ایالات متحده نیز رشد مشابهی داشته، بازار آسیا چالش‌برانگیز بوده است.

فروش در آسیا ۸٫۲ درصد کاهش یافته که عمدتاً به‌دلیل افزایش رقابت از سوی خودروسازان چینی است.

شاید نگرانی بزرگ‌تر برای استراتژی بلندمدت شرکت، کاهش ۱۵٫۲ درصدی فروش خودروهای برقی در سراسر اروپا باشد. این کاهش در زمانی رخ داده است که گروه فولکس‌واگن به‌شدت برای انتقال برندهای مختلف خود به سمت تولیدات برقی، تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کند.

شورای کار فولکس‌واگن نسبت به موضع مدیریت واکنش انتقادی نشان داد. دانیلا کاوالو، رئیس این شورا، هیئت‌مدیره را متهم کرد که بر فعالیت‌های اصلی شرکت تمرکز ندارند و کارکنان را به‌طور ناعادلانه‌ای مسئول اشتباه‌های خود قرار داده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ