آمایش سرزمین یک واقعیت علمی است

اقتصاد ایران: تبریز-سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: آمایش سرزمین یک واقعیت علمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید سرتیپی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: حدود چهار دهه است که طرح‌های متعددی از سند آمایش ملی سرزمین برای توسعه استان‌ها تدوین می‌شود و در این راستا چند سال پیش سند آمایش سرزمینی برای آذربایجان شرقی نیز ارائه و مطالعات لازم بر روی این سند انجام شد.

وی با بیان این که آمایش سرزمین یک واقعیت علمی است، گفت: در برخی از مناطق استان به دلیل حجم انبوه سرمایه‌گذاری، نیروی کار کاهش یافته است و این واحدها نیروی کار مورد نیاز خود را از سایر شهرستان‌ها جذب می‌کنند اما در برخی از شهرستان‌ها با وجود آب و خاک مناسب و امکانات متعدد، سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و ناترازی به وجود آمده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: به منظور توزیع متناسب سرمایه در تمام مناطق استان باید شرایطی مهیا شود تا سرمایه‌گذاران در مناطق مناسب مستقر شوند که در این صورت مشکلات کاهش می‌یابد.

سرتیپی با بیان این که وزارت صمت چهار منطقه با ظرفیت‌ها و امکانات مناسب را مشخص کرده که از اولویت‌های سرمایه‌گذاری برخورداند، گفت: در برخی از مناطق به دلیل وجود مواد معدنی ویژه، بهره‌برداری از این معادن می‌تواند مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌های تولیدی را تأمین کند که در این زمینه سرمایه‌گذاری بر روی واحدهای تولیدی که از این مواد استفاده می‌کنند در اولویت سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

وی ضمن درخواست از سرمایه‌گذاران برای دریافت مشاوره قبل از سرمایه گذاری، افزود: اگر سرمایه‌گذاری بر اساس سند آمایش سرزمینی و در مناطق متناسب با امکانات سرمایه گذاری انجام شود سود مناسبی عاید سرمایه گذاران خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ