افتتاح ۹ پروژه عمرانی و تعاونی در استان مرکزی

اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی گفت: ۹ پروژه عمرانی و تعاونی با سرمایه ثبتی اولیه ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۸۹ نفر در هفته تعاون‌ در این استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲۰۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که بیشترین آنها با ۳۵۴ تعاونی در شهرستان ساوه فعال هستند.

وی افزود: ۵۰ شرکت تعاونی جدید نیز با ۱۴۲۶ فرصت شغلی از شهریورماه پارسال تاکنون در استان مرکزی تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: افتتاح ۹ پروژه عمرانی و تعاونی با سرمایه ثبتی اولیه ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸۹ نفر، برپایی میز خدمت، تجلیل از تعاونی‌های برتر، دیدار کارکنان بخش تعاون با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و بازدید از شرکت‌های تعاونی بخشی از برنامه‌های هفته تعاون در استان مرکزی است.

امیدی ادامه داد: در این بازه زمانی ۱۹۹ شرکت بازدید، نظارت بر ۲۰۹ مجمع تعاونی و بررسی مشکلات ۴۹ شرکت تعاونی نیز در کمیته مربوطه بررسی شده است.

وی افزود: صادرات ۳۰ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی، افزایش اعضای ۱۰۰۰ نفره در شرکت‌های تعاونی و برگزاری ۲۲۸۰۶ نفر ساعت آموزش و توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها، از دیگر خدمات ارائه شده این اداره به جامع هدف خود بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: همچنین ۱۱۵ شرکت تعاونی به مرحله داوری رسیدند که از این تعداد ۶ شرکت تعاونی به عنوان برتر استانی و سه شرکت شایسته تقدیر شدند.

امیدی، شمار اعضای شرکت‌های تعاونی فعال استان مرکزی با احتساب سهام عدالت را ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: سرمایه ثبتی این شرکت‌ها ۱,۹۳۰ میلیارد ریال بود و تاکنون برای حدود ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی در خصوص فراخوان جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی گفت: این جشنواره از ۱۶ اردیبهشت‌ماه جاری اطلاع رسانی شد و از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۲۷ خردادماه امسال، ۱۵۹ شرکت تعاونی در سامانه جامع هوشمند ثبت‌نام کردند که نسبت به جشنواره قبل، رشد ۳۸ درصدی داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ