موفقیت دانش بنیان ایرانی در تولید پمپ هیدرولیک و دستگاه تست نشتی

اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان با تولید پمپ هیدرولیک و دستگاه تست نشتی گامی بلند در جهت بومی‌سازی دانش فنی در حوزه هیدرولیک برداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید رودمعجنی، مدیرعامل شرکت پایا فن ایلام در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: مجموعه ما در دو حوزه تخصصی ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی هیدرولیک فعالیت می‌کند و با هدف ارتقای دانش فنی و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا، برای اخذ نشان دانش‌بنیان در هر دو حوزه اقدام کرده است. در حال حاضر، بخش عمده‌ای از محصولات ما در دسته محصولات دانش‌بنیان قرار می‌گیرند؛ با این حال، به دلیل فرآیند طولانی اخذ مجوز دانش‌بنیان، تصمیم گرفتیم در هر حوزه، یک محصول را به عنوان نمونه انتخاب و برای آن نشان دانش‌بنیان دریافت کنیم. در این راستا در حوزه ماشین‌آلات به دلیل سابقه درخشان در طراحی و ساخت خطوط پمپ و جعبه فرمان هیدرولیک، برای این محصول خاص نشان دانش‌بنیان را اخذ کرده‌ایم. علاوه بر این در حوزه محصولات هیدرولیکی نیز با انجام یک سری تغییرات مهندسی بر روی فشارشکن هیدرولیک، موفق به دریافت نشان دانش‌بنیان شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ما به عنوان یک مجموعه فناور در پارک علم و فناوری مشهد مستقر است و در زمینه ماشین‌آلات بالغ بر ۱۵ محصول دارد که قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند. ما با تمرکز بر نیاز صنایع مختلف، به صورت سفارشی برای مشتریان خود کار می‌کنیم. مجموعه‌هایی که از ما شناخت دارند، اطلاعات و نیازهای خود را برای ما ارسال می‌کنند و تیم مهندسی ما با طراحی و ساخت محصول مورد نیاز، به آنها کمک می‌کند.

از جمله نمونه‌های محصولات ما در حوزه ماشین‌آلات می‌توان به دستگاه تست پمپ، دستگاه تست نشتی رینگ، دستگاه لبه زن رینگ و پانچ رینگ اشاره کرد.

رودمعجنی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: محصولات تولیدی ما حاصل تلاش‌های بی‌وقفه و کار مهندسی دقیق متخصصان مجموعه ما است. با افتخار می‌توانیم بگوییم که بخش عمده‌ای از این محصولات برای اولین بار در کشور توسط ما طراحی و ساخته شده‌اند. از جمله این دستاوردها می‌توان به ساخت پمپ هیدرولیک و دستگاه تست نشتی اشاره کرد که تا پیش از این در ایران سابقه نداشته است.

وی افزود: ما در کنار خود از تیمی قوی و متخصص بهره می‌بریم که از نظر تحصیلی و فنی در بالاترین سطح قرار دارند. بنده و برادر بزرگترم با سابقه‌ای ۲۸ و ۳۰ ساله در صنعت در کنار تیم‌های مختلف و افراد متخصص کار کرده‌ایم و تجربیات ارزشمندمان را در این مجموعه به کار گرفته‌ایم. ما به تولید محصولات باکیفیت و نوآورانه افتخار می‌کنیم و همواره در تلاشیم تا با ارائه راه‌حل‌های جدید و خلاقانه به ارتقای سطح کیفی صنعت در حوزه‌های تخصصی خود کمک کنیم. دانش فنی، تجربه و تخصص، رمز موفقیت ما در طراحی و ساخت محصولاتی منحصر به فرد است که نیازهای صنایع مختلف را به بهترین نحو برآورده می‌کنند.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه بیان کرد: در دو مجموعه ما ۳۵ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۳۵ با ما همکاری می‌کنند.

رودمعجنی در پایان این فعال حوزه علم و فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ضمن قدردانی از حمایت‌های ارزشمند معاونت علمی ریاست جمهوری، این مجموعه در راستای ارائه خدمات خود، نیازمند برخورداری از فضای مناسب و تسهیلات لازم جهت ارتقای سطح فعالیت خود می‌باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ