در سفر شهردار تهران به سوریه چه گذشت؟ 

اقتصاد ایران: شهردار تهران که برای شرکت در اکسپوی سوریه و عقد توافق خواهرخواندگی با پایتخت سوریه به این کشور سفر کرده بود، دیدارهایی با مقامات سوری داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بامداد روز چهارشنبه ١۴ شهریور ۱۴۰۳ بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران در رأس هیأتی از مدیران ارشد شهری، وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

وی در بدو ورود در فرودگاه دمشق مورد استقبال استاندار ویژه دمشق و حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

زاکانی که به دعوت دولت و استاندار ویژه شهر دمشق با هدف بررسی ساز و کارهای سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه عمرانی کشور سوریه و همچنین شرکت در اکسپوی سوریه و عقد توافق خواهرخواندگی به این کشور سفر کرده بود در ابتدای سفر با سفیر و مدیران ارشد سفارت ایران در محل سفارت دیدار کرد.

شهردار تهران درباره کشور سوریه و برنامه‌های این سفر معتقد است سوریه با کمک جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، دوران سخت جنگ و توطئه دشمنان را پشت سر گذاشته و اکنون به مرحله ارتباط و تعامل و سازندگی رسیده است. انتظار این است که توافقات عملی در زمینه‌های مختلف اعم از حوزه حمل و نقل، فنی و عمرانی و رونق گردشگری حاصل این دیدارها باشد.

شهردار تهران در ادامه به همراه استانداران دمشق و ریف دمشق از نمایشگاه بزرگ اکسپو سوریه بازدیدی به عمل آورد و سپس به زیارت حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) رفت.

دیدار با طارق کریشاتی، استاندار ویژه دمشق و عقد تفاهم خواهرخواندگی تهران و دمشق و دیدار با حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه از دیگر برنامه‌هایی بود که زاکانی در سفر به سوریه انجام داد. این تفاهم خواهرخواندگی به منظور تقویت و تعمیق همکاری‌ها و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف خدماتی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری امضا شد.

کریشاتی در دیدار با شهردار تهران گفته نگاه ما به همکاری با کشورهای دوست و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران است لذا رایزنی‌های شهردار تهران در دمشق را زمینه ساز استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران در برنامه سازندگی سوریه و دمشق ارزیابی می‌کنیم. استانداری دمشق علاقمند به الگوبرداری از تجربیات شهرداری تهران در زمینه‌های مختلف از جمله رونق جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی، تقویت روابط همکاری در زمینه‌های مختلف و دستیابی به سطح مطلوبی از عملکرد بر اساس برنامه‌های مدون و قابل ارزیابی است.

زاکانی نیز درباره این تفاهم معتقد است که پیمان خواهرخواندگی می‌تواند همکاری مشترک تهران و دمشق را بیشتر کند. این همکاری‌ها امکانی ایجاد می‌کند که اقتصاد دو کشور با هم گره بخورد و بتواند آینده درخشانی را رقم بزند.

بر اساس این گزارش؛ ارائه راهکارهای همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف اعم از عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و انتقال تجربیات شهرداری تهران به استانداری دمشق؛ محورهای اصلی گفت‌وگوی شهردار تهران با مقامات سوری بود.

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه نیز در خصوص سفر شهردار تهران به سوریه عنوان کرده است: این سفر و تفاهم می‌تواند برای دو کشوری که در طول بیش از ۴۰ سال همواره از یکدیگر در زمینه‌های مختلف حمایت کردند، اقدامی مکمل باشد تا بتوانیم این همکاری‌ها را توسعه دهیم.

دیدارهای جداگانه ای با استاندار و شهردار شهر حلب داشت و بازدید از بخش‌هایی از شهر حلب نیز توسط شهردار تهران انجام شد.

شهردار تهران در پایان سفر دو روزه خود به سوریه با بدرقه رسمی استاندار دمشق و سفیر ایران در سوریه به تهران بازگشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ