«پیاتزا» باید زودتر به ایران بیاید/نباید مثل گذشته فرصت‌سوزی کنیم

اقتصاد ایران: کارشناس والیبال ایران معتقد است اگر در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۵ تیم ملی شروع خوبی نداشته باشد و نتیجه نگیرد والیبال ایران تخریب خواهد شد بنابراین بهتر است پیاتزا زودتر به ایران بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از مدت‌ها بررسی و رایزنی با گزینه‌های مختلف، روبرتو پیاتزا ایتالیایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران تا پایان المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس انتخاب و معرفی شد. براین اساس پیاتزا با قراردادی ۴ ساله (۲+۲) سکانداری تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفت و از آنجایی که تا اردیبهشت ماه در لیگ ایتالیا مشغول به کار است، «توماس توتولو» ایتالیایی به عنوان دستیار اول او از آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر در ایران حضور پیدا خواهد کرد و به نظارت و بررسی تمرینات و مسابقات تیم‌های لیگ برتری و دست یکی می‌پردازد. پیاتزا و لژیونرهای تیم ملی والیبال هم اواسط اردیبهشت ماه به صورت هم زمان به ایران خواهند آمد.

عباسعلی میرحسینی کارشناس و مربی والیبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره انتخاب پیاتزا و زمان حضورش در ایران گفت: فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران سه گزینه بیشتر نداشت و آقایان «پیاتزا، خاویر وبر و رنان دال‌زاتو» سه گزینه اصلی فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی بودند. من از بین این سه گزینه نظرم بیشتر روی «وبر» بود که شاید با این گزینه به توافق نرسیدند و شاید هم فدراسیون تمایل به انتخاب پیاتزا داشت.

وی گفت: انتخاب پیاتزا بهتر از «دال زاتو» است، او سوابق خوبی دارد و در باشگاه‌های بزرگی مربیگری کرده و علاوه بر آن هدایت تیم ملی والیبال هلند را هم برعهده داشته بنابراین گزینه خوبی انتخاب شده است، البته به شرطی اینکه ما فرصت را از دست ندهیم. به هر حال مربی خارجی که به ایران می‌آید یک سری مشکلات هم دارد. به نظرم باید اجازه بدهند خودش دستیارش را انتخاب کند. انتخاب توتولو به عنوان دستیار خوب است چرا که او از والیبال ایران شناخت دارد، در یک المپیک هم همراه با تیم ملی والیبال ایران بوده و مکمل خوبی خواهد بود.

کارشناس والیبال ایران عنوان کرد: البته فدراسیون والیبال باید به این نکته توجه کند که تیم ملی نیاز به زمان دارد. بازیکنان به تمرینات خوب و بازی‌های دوستانه قابل قبول نیاز دارند. به هر حال وقتی به گفته رئیس فدراسیون یک مربی بزرگ و مطرح دنیا به ایران می‌آید در کنار آن باید داده‌هایی هم به او بدهیم که در آینده مثل تیم ژاپن شود. تیم ژاپن مربی خوبی استخدام کرد و در سه سال گذشته نتیجه حضور آن مربی بزرگ را دیدیم که این تیم واقعاً متحول شده بود.

میرحسینی عنوان کرد: تیم والیبال ژاپن بهترین امکانات روز دنیا را در اختیار داشتند و بهترین اردوها و بازی‌های تدارکاتی داشتند و نتیجه آن را هم دیدند. بنابراین والیبال ما هم باید چنین شرایطی را برای سرمربی تیم ملی فراهم کند به خصوص اینکه نسل جدید والیبال ایران روی کار آمده و ما یک تغییر نسل داشتیم. با توجه به قرارداد ۲+ ۲ که فدراسیون با پیاتزا بسته است باید به او فرصت دهیم و امکانات خوبی در اختیار او بگذاریم. من به فال نیک می‌گیریم این توافق را و امیدوارم شاهد موفقیت تیم ملی باشیم.

وی در مورد فاصله زمانی کم حضور پیاتزا در ایران تا لیگ ملت‌های ۲۰۲۵ بیان کرد: ما نباید فرصت سوزی کنیم و زمان را از دست بدهیم. مردم و هواداران والیبال از تیم ملی والیبال نتیجه می‌خواهند و حتی خود والیبالی‌ها هم این توقع را دارند که همیشه پیروز میدان باشند، بنابراین اگر خدای نکرده فرصت را از دست بدهیم و در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۵ شروع بدی داشته باشیم آن وقت والیبال ایران در معرض تخریب قرار می‌گیرد و بدون تعارف این اتفاق رخ می‌دهد.

میرحسینی تأکید کرد: ما باید با واقعیت را بگوییم. اگر تیم ملی نتیجه نگیرد آن وقت مردم می‌گویند مربی خارجی هم آمد اما تیم نتیجه نگرفت بنابراین نباید فرصت سوزی کنیم و امیدوارم رئیس فدراسیون برنامه‌های خوبی در نظر بگیرد. هر سال چه با مربی خارجی و چه با مربی ایرانی ما برای حضور قدرتمند در لیگ ملت‌ها دیر شروع کردیم و فرصت را از دست دادیم، زمان تمرین و بازی دوستانه نداشتیم و از همه مهم‌تر سرمربی خارجی تا شروع مسابقات رسمی هیچ شناختی از بازیکنان نداشت و زمانی که تیم نتیجه را واگذار کرده بعداً ارنج تیم را پیدا کردیم، همین موضوع آسیب جدی به تیم وارد کرده است. بنابراین از حالا باید برنامه ریزی کنیم و فرصت سوزی نکنیم.

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیاتزا هم دیر به تیم ملی می‌آید اگر ما شروع خوبی نداشته باشیم قطعاً والیبال تخریب خواهد شد و این برای ما بد خواهد شد. اما اگر پیاتزا فرصت را از دست ندهد و زود کارش را شروع کند شرایط بهتر خواهد شد. به نظرم حتی اگر در مرحله پلی آف بتواند به ایران بیاید و مسابقات را از نزدیک زیر نظر بگیرد خیلی اتفاق خوبی خواهد بود. به هر حال اینکه سرمربی به صورت مستقیم بازیکنان را زیر نظر بگیرد تا اینکه دستیارش به او بگوید چه اتفاقی رخ داده و ما چه بازیکنانی داریم شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند ما نباید انتظار معجزه از پیاتزا داشته باشیم، گفت: به نظرم این حرف تا حدودی درست است، قطعاً ما سال اول از او انتظار معجزه نداریم اما از سال دوم به بعد انتظار سازندگی و تحول در تیم ملی را داریم. ما در سال دوم انتظار داریم که شرایط تیم ملی خیلی بهتر شود و بازیکنان خوب بازی کنند. به هر حال فدراسیون هم هزینه کرده و بهترین مربی را به ایران آورده و اگر قرار باشد هر مربی بیاید و بگوید قول معجزه نمی‌دهیم و فقط تمرین می‌کنیم و بعد از آن امید به خدا این حرف درست نیست. ما انتظار معجزه نداریم ولی توقع داریم تحول بزرگ در والیبال ایران رخ بدهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ