آمریکا جلوی رشوه دادن گوگل به تولیدکنندگان موبایل را می‌گیرد

اقتصاد ایران: وزارت دادگستری آمریکا اقداماتی که گوگل برای احیای رقابت انجام می دهد را در ماه دسامبر ۲۰۲۴ میلادی اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که چندی قبل قاضی دادگاهی در آمریکا اعلام کرد این غول فناوری به طور غیرقانونی بازار را به انحصار خود درآورده است.

دادستان ها جزییاتی درباره طرح پیشنهادی خود برای این منظور را ارائه نکردند اما دیوید دالکوییست وکیل وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اقدامات مذکور باید جامع باشند و برنامه های گوگل برای یکپارچه سازی هوش مصنوعی در جستجوی خود را نیز در نظر بگیرند.

از زمان آغاز پرونده ضد انحصار گوگل، این شرکت نام هوش مصنوعی خود را از «بارد» به جمینی تغییر داده است. دالکوییست در جلسه استماع گفت: این شرکت چه موضوعات دیگری را در نظر دارد و پشت این اقدام چه چیزی نهفته است؟

ممکن است دادستان های آمریکا خواستار تجزیه بخش های تجاری خاصی از گوگل مانند سیستم عامل اندروید یا توقف پرداخت میلیاردها دلار رشوه آن به تولید کنندگان موبایل توسط این شرکت شوند. گوگل سالانه میلیاردها دلار به موبایل سازان پرداخت می کند تا موتور جستجویش را به عنوان پیش فرض در دستگاه ها و مرورگرهایشان ارائه کنند.

وکیل گوگل نیز در جلسه استماع اعلام کرد شرکت نیازمند یک طرح پیشنهادی دقیق از سوی دادستان ها است و احتمالا از مایکروسافت و اوپن ای آی اطلاعاتی دریافت می کند تا برای هرگونه استدلال متقابل در مورد جستجوی هوش مصنوعی آماده شود.

همچنین این شرکت تصمیم دارد خواستار تجدید نظر رای قاضی شود.

از سوی دیگر آمیت مهتا قاضی دادگاه نیز اعلام کرد احتمالا در بهار سال آینده یک جلسه استماع برگزار و تا آگوست ۲۰۲۵ میلاید رای خود را اعلام می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ