کاروانسراها رابط دوستی ایران و چین هستند

اقتصاد ایران: سمنان- سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به دنبال توسعه مناسبات اقتصادی و گردشگری با ایران هستیم، گفت: کاروانسراها رابط دوستی ایران و چین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، زونگ پی وو ظهر شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه اقتصاد، جامعه و آموزش و پرورش زمینه‌هایی است که استان سمنان دستاوردهای زیادی در آنها به دست آورده است، بیان کرد: کاروانسرای استان سمنان بازدید نشان دهنده یک روحیه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه قرن‌ها قبل مردم با استفاده از این کاروانسراها راه ابریشم را ساختند که این نشان دهنده روحیه کارآفرینی است افزود: در این وضعیت پیچیده فعلی باید این روحیه کارآفرینی را احیا کنیم.

سفیر چین با بیان اینکه این کشور با یک نگرش صمیمانه با همه کشورهای در حال توسعه ارتباط خواهد داشت گفت: ایران یکی از شرکای مهم طرف چین است؛ ما در کشور چین با ایران یک ارتباط راهبردی جامع را ایجاد کردیم که مایل هستیم تا این روابط را توسعه دهیم.

وو با بیان اینکه ما آمادگی داریم تا زمینه‌های همکاری در حوزه‌های معدن و آموزش و پرورش با استان سمنان را بررسی کنیم بیان گرد: وجود کاروانسراها نشان دهنده به ارث بردن دوستی قدیمی و نگرش باز و صمیمی است، چون در جاده ابریشم بسیاری از کاروان سراها وجود دارند، ۹۹۹ کاروانسرا در دوره صفویه ساخته شده است، دوستی ایران و چین از طریق این کاروانسراها نسل به نسل ادامه یافته است‌.

وی خطاب با مسئولان استان سمنان بیان کرد: به شما پیشنهاد می‌شود تا در آینده به کشور چین سفر کرده و زمینه‌های ایجاد روابط خواهرخواندگی استان سمنان با استان‌های مربوطه طرف چینی را بررسی کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ