رونق بازار مسکن از آبان ماه

اقتصاد ایران: یک تحلیل‌گر اقتصادی با اشاره به اینکه بازار مسکن برای مستاجران نابه‌سامان است، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها بازار مسکن از آبان ماه امسال رونق خواهد گرفت اما رشد قیمت نیز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رسولی نایب دبیر دبیرخانه تخصصی بازار مسکن و تأثیر آن بر اقتصاد ایران در راستای بررسی بازار مسکن و اثرات اقتصادی آن در کشور، گفت: این نشست در حول سه محور اصلی شامل، نقش مسکن در اقتصاد ایران، رکود یا رونق بازار مسکن در وضعیت فعلی ایران و پیش بینی قیمت و رونق مسکن در شش ماهه دوم امسال مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت که خلاصه مباحث و نتیجه‌گیری آن، از طریق دبیرخانه رویداد به دفتر وزیر محترم مسکن و شهرسازی ارسال خواهد شد.

باید از تصویب قوانین شتاب‌زده در بازار مسکن جلوگیری کرد

در ادامه این نشست، هوشنگ طالع اقتصاددان برجسته، افزود: موضوع مسکن و مسائل مرتبط با آن، دارای زوایای گوناگونی است که تمام آنها را باید بررسی کرد و بسیاری از این مسائل، لزوماً اقتصاد بنیان نیست و ریشه در جوانب دیگری دارد و مجالس قانونگذاری باید از تصویب شتاب زده قوانین در حوزه مسکن خودداری کنند و برای وضع هر قانونی دقت، مطالعه و تأمل کافی نیز به همراه داشته باشند.

بازار مسکن ایران از آبان‌ماه رونق می‌گیرد

همچنین در راستای این نشست، سعید باقری تحلیل‌گر اقتصادی نیز وضعیت بازار مسکن در کشور را مورد بررسی قرار داد و در مقایسه بازار مسکن کشورهای مطرح دیگر، گفت: بازار اقتصادی ایران برای هرگونه سرمایه گذاری و فعالیت بی‌شک مناسب است و بر اساس پیش‌بینی‌ها بازار مسکن از آبان ماه امسال رونق خواهد گرفت اما رشد قیمت نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وضعیت بازار مسکن برای مستأجران مناسب نیست

مجید گودرزی تحلیلگر اقتصادی دیگر نیز با ابراز تأسف از وضعیت بازار مسکن در کشور، افزود: مسکن فشار زیادی به قشر مستأجران متحمل می‌شود و عدم کنترل و مدیریت در این بازار مورد انتقاد است.

بازار اقتصادی کشور، تک بعدی نیست

در پایان نشست تخصصی مسکن، عادل بابایی حقوقدان و تحلیلگر اقتصاد از دیدگاه حقوقی در بازار مسکن، تصریح کرد: نمی‌توان در نسخه نویسی اقتصادی یک بعدی نگاه کرد؛ بلکه باید دید هر قانون چه تأثیر اقتصادی در پی دارد و برای قانون‌گذاری در بازار مسکن باید به تمام تبعات و تأثیرات توجه داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ