صادرات ماشین‌آلات پخت نان، شیرینی و غذا به ۴۷ کشور جهان

اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه پخت نان پرتابل شده است که ضمن کاهش مصرف گاز و ضایعات نان، ارزآوری قابل توجهی هم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدرضا اسحاق‌آبادی، مدیر شرکت دانش‌بنیان صنایع پخت مشهد ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها گفت: محصولات تولیدی مجموعه صنایع پخت مشهد، ماشین‌آلات پخت نان، شیرینی و غذا است و ما از سال ۱۳۷۰ مشغول طراحی و تولید محصولات در شرکت دانش‌بنیان و صادرات محور صنایع پخت مشهد هستیم و تا به امروز توانسته‌ایم محصولات تولیدی خود را به ۴۷ کشور جهان از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا، ژاپن، سنگاپور، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنیم.

وی ادامه داد: محصولی که برای آن نشان دانش‌بنیان را اخذ کرده‌ایم، دستگاه پرتابل پخت نان است که به صورت طبقه‌ای و تونلی نان تولید می‌کند. با تولید این دستگاه توانستیم ۷۵ درصد مصرف انرژی را کاهش دهیم. این میزان کاهش انرژی مورد بررسی شرکت بهینه‌سازی و تایید پارک علم و فناوری قرارگرفته است و در حال حاضر جزو شرکت‌هایی هستیم که برای صرفه گاز وارد بازار انرژی شده‌ایم.

اسحاق‌آبادی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه تصریح کرد: با توجه به اینکه ما از سال ۱۳۷۰ روی مباحث کاهش انرژی و ارتقا کیفیت محصولات به شدت فعالیت کرده‌ایم، بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما، کاهش مصرف سوخت است. مجموعه صنایع پخت نان مشهد، تولیدکننده کم‌مصرف‌ترین دستگاه پخت نان است. همچنین برای ارتقا کیفیت محصول با اتکا به دانش تیم تحقیق و توسعه مجموعه و با حمایت‌هایی که از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری انجام داده‌ایم، موفق به تولید و بومی‌سازی خمیر ترش شده‌ایم. این مهم روی مبحث ارتقا کیفیت محصولات تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر واحد تحقیق و توسعه مجموعه چند پروژه برای اجرای نان‌های سنتی دارد، گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم بیش از ۱۵۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم برای هزاران نفر ایجاد اشتغال کرده‌ایم.

اسحاق آبادی در خصوص کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزود: در مدت ۱۳ سالی که مراسم اربعین هر سال باشکوه‌تر برگزار شده، ما توانسته‌ایم با آماده‌سازی ماشین‌آلات پخت نان سیار به موکب‌ها خدمت‌رسانی کنیم.

به گفته او، این مجموعه، بین پنج تا هشت دستگاه خط تولید را به صورت امانی در اختیار موکب‌داران در ایران و عراق قرار داده است. همچنین بعد از اربعین و برای دهه پایانی صفر در مسیرهای منتهی به حرم امام رضا(ع) موکب‌هایی با استفاده از دستگاه‌های این شرکت به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.

اسحاق‌آبادی در خصوص استفاده از محصولات خود در حوزه مناطق کمتر برخوردار اظهار داشت: تمام عشایر کشور از محصول ما استفاده می‌کنند. ما عملاً با حذف شعله از بستر پخت، بستری کاملاً بهداشتی و ایمن برای نان‌های حجیم، نیمه‌حجیم و مسطح ایجاد کرده‌ایم و توانستیم ضایعات پخت نان را به حد صفر رسانیم زیرا با حذف شعله، دما به صورت تدریجی به بستر پخت منتقل می‌شود و نان تولیدی دارای بافت مناسب و خواص غذایی بالایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: توانسته‌ایم برای اقشاری که توان خرید مواد غذایی مناسب را ندارند با استفاده از توان تیم تحقیق و توسعه از آرد کامل برای تولید نان مرغوب استفاده کنیم. از طرفی مشتریان ما در سراسر کشور به صورت پراکنده (حتی در مناطق مرزی) هستند و از دستگاه‌های ما استفاده و تولید نان می‌کنند. پروژه‌ای مخصوص استان‌های مرزی با شرکت بهینه‌سازی در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ داشته‌ایم که با تحویل دستگاه به آنان سبب صرفه‌جویی بسزایی در مصرف گاز می‌شدیم.

اسحاق‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: با گزارشی که نمایندگی‌های شرکت نفت در منطقه به شرکت بهینه‌سازی ارائه می‌دادند، یک سوم قیمت دستگاه، بلاعوض به مشتریان مرزی عودت داده می‌شد

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ