جنجال در فوتبال عربستان بر سر ورزشگاه میزبان پرسپولیس و الاهلی

اقتصاد ایران: تیم فوتبال الاهلی در شرایطی میزبان پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا خواهد بود که همچنان تکلیف ورزشگاه میزبان این مسابقه مشخص نیست و به یک جنجال در فوتبال عربستان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال پرسپولیس و الاهلی عربستان در حالی ۲۶ شهریور در نخستین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف هم خواهند رفت که همچنان تکلیف ورزشگاه میزبان این مسابقه مشخص نیست.

این دیدار که به میزبانی الاهلی برگزار خواهد شد ابتدا قرار بود در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری «ملک عبدالله» برگزار شود اما یک ناهماهنگی موجب شده که ورزشگاه میزبان این مسابقه همچنان نامشخص باشد.

قرار است روز ۲۶ شهریور در مسابقات لیگ عربستان تیم فوتبال الاتحاد میزبان الوحده باشد و فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده تیم الاتحاد در ورزشگاه «ملک عبدالله» میزبان خواهد بود و خبرها حاکی از آن است که دیدار تیم های پرسپولیس و الاهلی باید در ورزشگاه «عبدالله الفیصل» که ۲۳ هزار نفر ظرفیت دارد برگزار شود.

این مساله با اعتراض و مخالفت تیم الاهلی رو به رو شده که مدعی است این تیم باید میزبان پرسپولیس در ملک عبدالله باشد.

جنجال در فوتبال عربستان بر سر ورزشگاه میزبان پرسپولیس و الاهلی
ورزشگاه ۲۳ هزار نفری عبدالله فیصل عربستان

امروز شنبه ۱۷ شهریور یکی از اعضای حقوقی الاهلی اعلام کرده است که این تیم درخواست میزبانی در لیگ نخبگان آسیا را زودتر از درخواست الاتحاد به فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرده است و فدراسیون فوتبال نباید مجوز برگزاری دیدار تیم های الاتحاد و الوحده را صادر کند.

باشگاه الاهلی مدعی شده است که ۴ ماه پیش و زمانی که این تیم مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کرد ورزشگاه ملک عبدالله را به عنوان میزبان انتخاب کرده است و از آن زمان این ورزشگاه را برای تمام بازی های لیگ نخبگان به صورت پیش فرض رزرو کرده است.

مسوول حقوقی این باشگاه اعلام کرده است: برای دریافت مجوز حرفه ای، تیم یا باید دارای ورزشگاه شخصی باشد و یا اینکه یک ورزشگاه را از مالک ورزشگاه اجاره کرده باشد و از آنجا که الاهلی مجوز حرفه ای را دریافت کرده است پس طبیعتاً ورزشگاه را هم از قبل اجاره کرده است.

وی در ادامه گفت: بنابراین، سازمان لیگ فدراسیون (عربستان) باید تاریخ بازی الاتحاد و الوحده را تغییر دهد یا آن را به گونه ای منتقل کند که شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا را برآورده بسازد و اطمینان حاصل کند که الاهلی می تواند از ورزشگاه میزبان پرسپولیس باشد.

ولید سعید، خبرنگار مطلع عربستانی هم در این خصوص گفته است که وضعیت میزبانی الاهلی همچنان نامشخص است اما این باشگاه پیش از این درخواست میزبانی را صادر کرده است.

جنجال در فوتبال عربستان بر سر ورزشگاه میزبان پرسپولیس و الاهلی
ورزشگاه ۶۰ هزار نفری ملک عبدالله عربستان

از سوی دیگر، عبدالرحمن الحمیدی، روزنامه نگار ورزشی، تایید کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقال این بازی از ورزشگاه ۶۰ هزار نفری ملک عبدالله به ورزشگاه ۲۳ هزار نفری عبدالله فیصل موافقت خواهد کرد.

اما این شرایط زمانی پیچیده تر شد که مدیران الاتحاد از آغاز بلیط فروشی برای دیدار با الوحده خبر دادند و اعلام کردند که ۲۰ هزار بلیط برای این دیدار به فروش رفته است و اعلام کردند این بازی در زمان مقرر در ورزشگاه ملک عبدالله برگزار می شود.

به نظر می رسد در این ماجرا، ناهماهنگی اصلی از سوی فدراسیون فوتبال عربستان رخ داده باشد و در شرایطی که از میزبانی الاهلی در لیگ نخبگان آسیا مطلع بودند و این تیم هم طبق اسنادی که منتشر کرده است از قبل این ورزشگاه را رزرو کرده است اما فدراسیون با سهل انگاری، مجوز میزبانی را برای الاتحاد هم صادر کرده است.

هر دو دیدار هم برای الاهلی و هم برای الاتحاد از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و احتمالاً از آنجا که هر دو تیم خود را در این مساله محق می دانند به سادگی زیر بار میزبانی در ورزشگاه کوچک تر نخواهند رفت.

حال باید دید در روزهای باقی مانده، آیا فدراسیون فوتبال عربستان دیدار تیم های الاتحاد و الوحده را به تاریخ دیگری موکول می کند و یا تیم الاهلی باید در ورزشگاه فیصل از پرسپولیس میزبانی کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ