برخی خلأ‌های قانونی منجر به عدم ضمانت اجرای تصمیمات شوراها می‌شود

اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برخی خلأ‌های قانونی منجر به عدم ضمانت اجرای تصمیمات شوراها می‌شود و اصلاح آنها از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن میری صبح شنبه در جلسه کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان فرخشهر خاطر نشان کرد: با توجه به مطالبات و زیرساخت‌های شهری، شورای اسلامی و شهردار فرخشهر زمینه‌های توسعه شهری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه شوراها دارای جایگاه قانونی ویژه در قانون اساسی می‌باشد، افزود: زیبنده نیست که اعضای شوراهای اسلامی بدلیل عدم آگاهی و اشرافیت به قانون، تخطی نموده و مورد بازخواست قرار گیرند چراکه این نهاد مردمی بدون مزد و منت و چشم داشتی برای مردم کار می‌نماید.

میری با اشاره به آمار مکاتبات و مصوبات اخذ شده در دوره ششم شورا، تاکید کرد: شورای اسلامی استان بصورت مصمم و جدی مطالبات شوراهای پایه و فرادست استان را در دستور کار قرار داده است از طرفی با برقراری تعامل سازنده با مدیران و مسئولان استانی و محلی منجر به همراهی اعضای شوراها با ارگان‌های دولتی گردیده تا از شوراها بعنوان بازوی مشورتی استفاده گردد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ دوره آموزشی برای شوراها در سطح استان برگزار شده، افزود: این دوره‌ها جهت تقویت عملکرد جامعه شورایی استان بصورت دوره‌ای در دستور کار شورای اسلامی استان قرار دارد.

میری گفت: رفع معضلات اجتماعی در شهرها و روستاها با استفاده از ظرفیت شوراها، کمک بزرگی به اجرای طرح‌های زیربنایی در استان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در هر ساختار و سازمان آموزش از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، تاکید کرد: آموزش شوراهای اسلامی نقش به‌سزایی در تغییر نگرش، باور و انتقال اطلاعات و دانش به مردم و بهینه نمودن اجرای وظایف مندرج در قانون ایفا نموده و سبب تسریع و تسهیل در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در نقاط روستایی و شهری می‌شود.

میری با اشاره به اینکه شورای اسلامی استان و شهرستان‌ها بیشترین تعامل را با مسئولین دارند، افزود: برخی خلأ‌های قانونی منجر به عدم ضمانت اجرای تصمیمات شوراها می‌شود و اصلاح آنها از ضروریات است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ