نخستین معاهده بین المللی الزام آور هوش مصنوعی امضا شد

اقتصاد ایران: به گفته سازمان حقوق بشر شورای اروپا نخستین معاهده بین المللی الزام آور بین المللی هوش مصنوعی توسط کشورهایی از جمله اعضای اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این کشورها قبلا درباره معاهده مذاکراتی انجام داده بودند.

«کنوانسیون هوش مصنوعی»(AI Convention) که از چند سال قبل در حال آماده سازی بود، در ماه می سال جاری میلادی پس از مذاکرات بین 57 کشور و بررسی ریسک های هوش مصنوعی و همچنین در نظر گرفتن ترویج نوآوری با مسئولیت پذیری به تصویب رسید.

به نوشته دویچه وله این نخستین معاهده بین المللی الزام آور درباره استفاده از سیستم های هوش مصنوعی است.

شبانا محمود، وزیر دادگستری انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: این کنوانسیون گامی مهم در تضمین آن است که فناوری های نوین را می توان بدون از بین بردن ارزش های کهن مانند حقوق بشر و نظارت قانون، هماهنگ کرد.

کنوانسیون هوش مصنوعی به طور کلی روی حفاظت از حقوق افراد در مقابل سیستم های هوش مصنوعی متمرکز است و البته با قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا که ماه گذشته اجرایی شد، تفاوت دارد.

قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا شامل مقررات وسیعی درباره توسعه، به کارگیری و استفاده از سیستم های هوش مصنوعی داخل بازارهای این منطقه است.

در این میان فرانچسکا فانوچی، کارشناس حقوقی در ECNL ( یک مرکز غیرانتفاعی در اروپا) که در روند تدوین معاهده مشارکت داشت، می گوید: شدت و قدرتمندی این توافقنامه کاهش یافته و اکنون به مجموعه ای از اصول تبدیل شده است. او در این باره می افزاید: تدوین اصول و تعهدات در این کنوانسیون به قدری گسترده و مملو از پیش بینی های احتیاطی است که سؤالات جدی در مورد قطعیت حقوقی و قابلیت اجرایی مؤثر آنها به وجود می آورد.

فانوچی به مستثنی شدن سیستم های هوش مصنوعی مورد استفاده برای مقاصد امنیت ملی و بررسی محدودی شرکت های خصوصی این حوزه در مقابل بخش دولتی اشاره کرد. به گفته او چنین استانداردهای نامتعادلی ناامید کننده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ