روزی که تیم ملی تاریخ‌ساز شد/ خاطره‌بازی فیفا با لحظه‌ای باشکوه

اقتصاد ایران: فدراسیون بین المللی فوتبال در گزارشی به دیدار تیم های ایران و برزیل پرداخت. روزی که بازیکنان ایران علی رغم برتری برابر برزیل، روزی خاطره انگیز برای اسطوره فوتبال برزیل خلق کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در آستانه شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال در گزارشی به یکی از خاطره انگیزترین روزهای جام جهانی در ادوار گذشته پرداخته است.

در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا تیم ملی کشورمان موفق شد با برتری برابر برزیل در مرحله یک هشتم نهایی یک برد تاریخی را رقم بزند و سپس توانست با کسب عنوان سوم، بهترین عملکردش در تاریخ جام جهانی را ثبت نماید.

فیفا در این گزارش به لحظه ای اشاره کرده است که تیم ملی ایران موفق شد برزیل را شکست دهد جایی که فالکائوی برزیلی امیدوار بود با قهرمانی از دنیای فوتسال خداحافظی کند. اما بازیکنان ایران علی رغم پیروزی برابر برزیل، یک روز به یاد ماندنی را برای این بازیکن خلق کردند. در این گزارش آمده است:

فالکائو، اسطوره فوتسال برزیل، اعلام کرده بود که جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا آخرین جام جهانی فوتسال او خواهد بود. او با ۳۹ سال سن، مسن ترین بازیکن در بین ۳۳۶ بازیکن این مسابقات بود، اما همچنان در میان بهترین ها قرار داشت.

این بازیکن با هت‌تریک‌های پی در پی برزیل را به یک هشتم نهایی رساند اما در این مرحله ایران در کمین برزیل نشسته بود. در حالی که برزیل با نتیجه ۳ بر یک پیش بود ایرانی ها بازی را به تساوی کشاندند و در ضربات پنالتی ایران با برتری برابر برزیل برای اولین بار در تاریخ راهی یک چهارم نهایی شد.

تیم ملی فوتسال ایران در این مسابقه بزرگترین شکست تاریخ مسابقات را رقم زد اما بازیکنان این تیم که غرق خوشحالی بودند با مهربانی و تواضع، شادی خود را نیمه تمام گذاشتند تا به یک اسطوره بی نظیر در دنیای فوتسال ادای احترام کرده باشند.

ایرانی ها بلافاصله دور فالکائو حلقه زدند و او را روی دست هایشان بلند کردند و بالا انداختند. محمد کشاورز در این خصوص توضیح داد: جشن ما می توانست منتظر بماند و آن را بعداً انجام دهیم. اما فالکائو بزرگترین بازیکن است و ما می خواستیم به او ادای احترام کنیم.

فالکائو سال‌ها بعد در این خصوص گفت: در آن زمان واقعاً بسیار غمگین بودم، زیرا می‌خواستم آن جام جهانی را از آن خود کنم. اما وقتی به گذشته نگاه می کنم یک رفتار بسیار زیبا را می بینم. این چیزی بود که همه به یاد می سپارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ