لزوم ارائه امکانات حمایتی ویژه به مادران قهرمان

اقتصاد ایران: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم ارائه امکانات حمایتی ویژه به مادران قهرمان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا بهروزآذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم استقبال از بانوان ورزشکار پارالمپیک گفت: امروز ما اینجا آمده‌ایم تا به تمام ورزشکارانی که توانستند بر همه برچسب‌هایی که ممکن بود به آنها زده شود یا بر اساس پیش فرض‌های غالبی مورد قضاوت قرار بگیرند، چشم‌هایشان را ببندند و به خواسته قلبی و ندای قلبشان گوش کنند، و بر این اساس، سال‌ها تلاش کرده و برای خود، خانواده و ایران افتخارآفرینی کنند، خیر مقدم بگوییم.

وی اهمیت نقش آفرینی خانواده‌های ورزشکاران را یادآور شد و اظهار داشت: ما قدردان این عزیزان و خانواده‌های آنها هستیم. آنها بودند که فرزندانشان و توانایی‌های آنها را باور کردند و بستر ظهور و بروز و همچنین رشد استعدادهای آنها را از کودکی فراهم کرده و شریک این تاریخ‌سازی هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مدل آوری زنان ورزشکار در مسابقات پارالمپیک تصریح کرد: برای ما مایه افتخار است که این دوره، دختران و زنان ایرانی، ستاره‌های درخشان کاروان ایران بودند و توانستند با برداشتن قدم‌هایی بزرگ و محکم، در جایگاه رفیعی قرار بگیرند و برای همه مردم ایران افتخار بیافرینند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به اقدامات دولت برای ادامه روند حضور ورزشکاران در عرصه‌های قهرمانی تصریح کرد: اهتمام دولت بر این اساس است که زنان و قهرمانان معلول، دغدغه‌ای برای افزایش تلاش و استمرار حضورشان در عرصه‌های قهرمانی نداشته باشند و تلاش دارد با توسعه زیرساخت‌ها و تأمین امکانات، زمینه ساز حضور قوی و پررنگ آنها در مسیر قهرمانی شده و موانع این مسیر را کاهش دهد.

بهروزآذر همچنین به نقش مادران ورزشکار و اهمیت حضور آنها در کنار فرزندان خردسال‌شان اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ کودکی نباید به صورت طولانی مدت از حضور مادرش محروم شود. در این گروه از ورزشکاران و مدال‌آوران، کودکانی هستند که نزدیک به ۲۰ روز از مادر خود دور بوده‌اند. ما شرایط سختی که این ورزشکاران تحمل کرده‌اند را درک کرده و تلاش می‌کنیم امکانات حمایتی ویژه‌ای از مادران قهرمان فراهم کنیم تا بدون دغدغه‌های مربوط به دوری از فرزندان، بتوانند مسیر حرفه‌ای‌شان را استمرار بخشند.

وی بر ضرورت توجه به استعدادیابی و شناسایی افراد جدید برای ورود به ورزش حرفه‌ای تاکید کرد و ابراز داشت: در عرصه‌های ورزشی مختلف، لزوم تغییر نسلی محسوس است. ما از طرفی با ورزشکاران و مدال‌آورانی در این پارالمپیک رو به رو هستیم که باید از تجربه آنها برای پرورش نسل جدید ورزشکاران بهره گیریم و از طرف دیگر، لازم است استعدادهای جدید از میان نوجوانان و کودکان شناسایی شده و پرورش یابند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: شناسایی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های جدید نه تنها به رشد فردی آدم‌ها بلکه به رشد جمعی جامعه، ارتقای مسئولیت پذیری، افزایش مهارت و در نتیجه، استمرار جایگاه ایران در عرصه‌های جهانی کمک می‌کند.

بهروزآذر با اشاره به ضرورت هماهنگی دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان بهزیستی کشور و وزارت ورزش بیان کرد: ضروری است دستگاه‌های اجرایی و دولتی فرایندهایی را برای شناسایی و پرورش استعدادهای جدید در زمینه ورزش‌های حرفه‌ای پارالمپیک با کمک یکدیگر طراحی و اجرا کنند.

لازم به ذکر است که در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۱۳ بانوی ورزشکار ایرانی در شش رشته حضور داشتند که موفق به کسب چهار مدال طلا و نقره این مسابقات شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ