صهیونیست‌ها توافق با حماس را برخواسته نتانیاهو ترجیح می‌دهند

اقتصاد ایران: نظرسنجی انجام شده اخیر در بین صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها برخلاف خواسته نتانیاهو، توافق با حماس را بر اشغال محور فیلادلفیا ترجیح می‌دهند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی انجام شده از سوی کانال 12 تلویزیون رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد 60 درصد ساکان اراضی اشغالی معتقدند تبادل اسرا با حماس مهمتر از حفظ کنترل ارتش رژیم اسرائیل بر محور و گذرگاه فیلادلفیا است.

بر اساس این نظرسنجی،  61 درصد فکر نمی‌کنند که دولت نتانیاهو به اندازه کافی برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه تلاش می‌کند. هر روز که می‌گذرد، موافقان توافق با حماس به ویژه بعد از کشته شدن 6 اسیر در غزه، بیشتر شده است و مخالفان نتانیاهو خواهان توافق فوری با حماس هستند تا اسرای خود را زنده به خانه برگردانند.

بنیامین نتانیاهو , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل برای دست یابی به آتش بس و تبادل اسرا با کارشکنی نخست وزیر رژیم اسرائیل و افزودن بندهای جدید تقریبا به بن‌بست رسیده است.

کانال تلویزیونی کان رژیم اسرائیل به نقل از مقامات اسرائیلی دیروز جمعه گزارش داد: اسرائیل و حماس بر مواضع خود اصرار دارند؛ لذا، مذاکرات با تنفس مصنوعی است که ادامه دارد و چیزی در مواضع دو طرف تغییر نکرده است.

اصولی که حماس از همان ابتدا بر آن‌ها به منظور امضای توافق تأکید کرده، خروج اشغالگران از نوار غزه و توقف جنگ است. با این حال نتانیاهو که بنا به اذعان تحلیلگران و مخالفان، توقف جنگ را به مثابه شروع پایان سیاسی خود و تحت پیگرد قرار گرفتن به دلیل شکست هفتم اکتبر (15 مهرماه سال گذشته) می‌داند، در این مرحله از مذاکرات در قاهره و دوحه، حضور نظامی اسرائیل در محور فیلادلفیا را به توافق افزود؛ اقدامی که برخلاف توافقات اولیه و خواسته حماس و گروه‌های فلسطینی و حتی مصر است.

پنجشنبه این هفته، یک مقام آمریکایی در یک نشست رسانه‌ای گفت که عمده اختلاف میان حماس و اسرائیل در مرحله اول توافق، به محور فیلادلفیا و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از این محور مربوط می‌شود.

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه از 18 بند طرح پیشنهادی، بر روی 14 بند توافق شده، گفته است: «اظهارات وزرای اسرائیل مبنی بر اینکه این توافق امنیت اسرائیل را قربانی می‌کند، کاملا نادرست است».

اخیرا وزیران نتانیاهو از جمله بن گویر و اسموتریچ، وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم تل‌آویو همصدا با نتانیاهو خواهان عدم توافق شدند و اشغال فیلادلفیا بین غزه و مصر را بر حفظ جان صهیونیست‌های دربند مقاومت و عدم بازگرداندن ده‌ها هزار صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی در سایه عملیات‌های همبستگی حزب الله، ترجیح دادند و هرگونه توافق با حماس بدون حضور در فیلادلفیا را خطر موجودیتی برای رژیم جعلی دانسته‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به این اظهارات و مواضع صهیونیست‌ها متعاقبا تاکید کرد که نیازی به طرح‌های جدید ندارد و آنچه اکنون لازم است فشار بر نتانیاهو و دولت او و ملزم نمودن آن‌ها به آن چیزی است که قبلاً مورد توافق قرار گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین (المرکز الإعلامی الفلسطینی)، این جنبش از زبان خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و رئیس تیم مذاکره کننده این جنبش تأکید کرد که درباره افتادن در دام نتانیاهو و بازی‌های او که از مذاکرات برای طولانی کردن جنگ علیه ملت فلسطین استفاده می‌کند، هشدار داده است؛ چرا که هدف از تصمیم نتانیاهو به عدم عقب‌نشینی از محور صلاح الدین (فیلادلفیا)، به شکست کشاندن مذاکرات و جلوگیری از دستیابی به توافق است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ