لیگ برتر کشتی فرنگی همچنان غیرجذاب برای ستاره‌ها

اقتصاد ایران: اینطور که پیداست با افزایش ناچیز رقم قراردادها و عدم استقبال اسپانسرهای متمول از لیگ برتر کشتی فرنگی، این رقابت‌ها همچنان جذابیتی برای ستاره‌ها ندارد و لیگ این رشته با حداقل حضور عنوان‌داران برگزار خواهد شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با قرعه‌کشی لیگ برتر آزاد، لیگ فرنگی هم دهم مرداد ماه با شرکت 6 تیم شهرداری مسجد سلیمان، مقاومت البرز، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، رعد پدافند ارتش، دانشگاه آزاد و آلینوس اسلامشهر قرعه‌کشی شد و قرار بود استارت هر دو لیگ با هم از شهریور ماه زده شود.

باوجود آغاز لیگ برتر کشتی آزاد با شرکت 8 تیم از هشتم شهریور، هنوز لیگ فرنگی استارت نخورده و بنا به درخواست تیم‌ها امسال هم باوجود داشتن زمان کافی برای برگزاری هفته به هفته رقابت‌ها، اما به دلیل هزینه‌های نسبتا بالای رفت و آمد و میزبانی، قرار است این رقابت‌ها به صورت متمرکز برگزار شود که البته هنوز هم برنامه دور رفت لیگ فرنگی به دلیل کند پیش رفتن روند ثبت قراردادها و تکمیل تیم‌ها، اعلام نشده است.

باتوجه به اخباری که از لیگ کشتی فرنگی شنیده می‌شود، امسال هم قراردادها افزایش نسبتا ناچیزی داشته و باتوجه به عدم ورود اسپانسرهای متمول به لیگ این رشته، همچنان خبری از پیشنهادهای جذاب مالی نیست و بعید است تیمی به قدری سرمایه داشته باشد که بتواند حتی برای هفته‌ پایانی رقابت‌ها هم مدال‌داران این رشته را ترغیب به همراهی کند.

این درحالی است که در بازی‌های المپیک کشتی فرنگی خیلی بهتر از کشتی آزاد نتیجه گرفت و توانست با دو نشان طلای سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی، نقره علیرضا مُهمدی و برنز امین میرزازاده، با 4 مدال به کار خود خاتمه دهد.

هرچند در لیگ برتر کشتی آزاد، حتی رقم ثبت شده قرارداد برخی نفرات دوم و سوم اوزان دهگانه، از یک میلیارد هم رد شده است، اما بعید به نظر می‌رسد تیمی در لیگ برتر کشتی فرنگی قادر باشد به نفرات اول تیم ملی و حتی طلایی‌های المپیک، قرارداد میلیاردی پیشنهاد بدهد تا همچنان اختلاف زیادی بین قراردادهای ثبت شده در لیگ برتر آزاد و فرنگی وجود داشته باشد.

در این سال‌ها هم ستاره‌های کشتی فرنگی و عنوان‌دارانش میل و رغبتی به حضور در لیگ برتر نشان نداده‌اند و برخی کارشناسان براین باورند که ابتدا باید ستاره‌های کشتی فرنگی در لیگ برتر شرکت کنند تا اسپانسرهای متمول، مثل لیگ برتر آزاد به این رشته هم روی خوش نشان دهند و رقم بیشتری را هزینه کنند.

به هرشکل در ایران از دیرباز تا کنون، توجه و تمرکز بیشتر روی کشتی آزاد بوده و صرفا در یک دهه اخیر، باتوجه به رشد کشتی فرنگی ایران و نتایج کیفی این تیم در مسابقات مختلف، این رشته مخاطب و هوادار بیشتری در کشور پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ