ثبت ۷۶ هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی به صورت تمام الکترونیک در تهران

اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان تهران از ثبت ۷۶ هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی به صورت تمام الکترونیک در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضائیه در خصوص «هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرآیندها و پرونده‌های قضائی» اظهار کرد: رویکرد اصلی دستگاه قضا، حرکت به سوی ثبت پرونده‌های قضائی به صورت تمام الکترونیک است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به ثبت تمام الکترونیک پرونده‌های قضائی گفت: رویکرد دادگستری کل استان تهران حرکت به سوی ثبت پرونده‌های قضائی به صورت تمام الکترونیک است که به مرور و طی زمان لازم، کاهش یا حذف مخازن فیزیکی بایگانی راکد را در سال‌های آتی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قضائی بخش شریف آباد که یکی از حوزه‌های پیشگام در زمینه ثبت تمام الکترونیک پرونده‌های قضائی است، اشاره کرد و در عین حال نقش فناوری برای افزایش دقت و سرعت در رسیدگی‌ها و کاهش خطاها و یا آسیب‌های موجود در روش‌های سنتی و فیزیکی را مورد مداقه قرار داد.

القاصی خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ طی نامه‌ای ثبت پرونده‌های قضائی به صورت تمام الکترونیک در استان تهران مورد تاکید قرار گرفت که موجب ثبت ۲۲ هزار و ۱۰۳ پرونده قضائی به صورت تمام الکترونیک در استان تهران شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به افزایش شتاب ثبت پرونده‌های تمام الکترونیک در حوزه‌های قضائی استان تهران عنوان کرد: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری با ثبت بیش از ۵۴ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده قضائی به صورت تمام الکترونیک شاهد رشد ۶۰ درصدی استان تهران در این زمینه بوده‌ایم و در مجموع، طی ۱۴ ماهه گذشته بیش از ۷۶ هزار و ۵۰۰ پرونده قضائی در استان به صورت تمام الکترونیک ثبت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی همچنین بهره‌مندی از بکارگیری سامانه‌ها برای دادرسی الکترونیک را یکی از روش‌های تسریع در رسیدگی و طی تشریفات و مواعد قانونی ذکر نمود که موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود، خصوصاً اینکه ضرورت مراجعه حضوری مردم به مراجع قضائی را کاهش می‌دهد.

مرتضی پورکندزی رئیس حوزه قضائی شریف آباد نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته در این حوزه قضائی، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پرونده‌های وارده به شعب این دادگاه بخش به صورت تمام الکترونیک می‌باشد که همکاری و اهتمام تمامی همکاران قضائی و اداری موجب شده تا این دادگاه بخش به عنوان یک "دادگاه سبز" مطرح شود که با حذف کاغذ بیشتر پرونده‌های قضائی به صورت تمام الکترونیک ثبت می‌شوند.

پورکندزی افزود: برای دستیابی به آمار ثبت ۱۰۰ درصدی پرونده‌های قضائی به صورت الکترونیک با ضابطین هماهنگی لازم صورت گرفته و در خصوص دو موضوع اتباع و پرونده‌های با موضوع اعطای نیابت نیازمند پیگیری و اقدام معاونت آمار و فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ