تهدید به بمب‌گذاری در هواپیمای هندی «جعلی» بود

اقتصاد ایران: فرماندار ارزروم ترکیه اعلام کرد که تهدید به بمب‌گذاری در هواپیمای خطوط هوایی هند، کذب بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مصطفی چیفچی، فرماندار ارزروم ترکیه با اشاره به فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری هندوستان در فرودگاه ارزروم و تخلیه مسافران به‌دلیل کشف کاغذی با مضمون تهدید به بمب‌گذاری، گفت که این تهدید کذب بوده است.

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه دیشب اعلام کرد که یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی هندی «ویستارا» در فرودگاه ارزروم پس از پیدا شدن یک تکه کاغذ با مضمون تهدید به بمب‌گذاری، تخلیه شده است. مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند که برگه کشف شده در سرویس بهداشتی هواپیما تعبیه شده بود.

به گفته یرلیکایا، دو متخصص خنثی‌سازی بمب به همراه یک سگ در حال جستجو در هواپیما هستند. به گفته وی ۲۳۴ مسافر و ۱۳ خدمه این هواپیما در صحت و سلامت تخلیه شدند.

سخنگوی شرکت ویستارا با تایید فرود اضطراری این هواپیما در ارزروم گفته بود: «پرواز یو.کِی ۲۷ در مسیر حرکت از مبدا بمبئی به مقصد فرانکفورت، به دلایل امنیتی به سمت ترکیه تغییر مسیر داد. براساس پروتکل‌ها، مقامات ذی‌ربط بلافاصله مطلع شده و ما کاملاً با نهادهای امنیتی به منظور تکمیل بررسی‌های الزامیِ امنیتی همکاری می‌کنیم.»

عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل‌نقل ترکیه نیز در «ایکس» نوشت که ورود و خروج پروازها در فرودگاه ارزروم به طور موقت متوقف شده است. هواپیمای مذکور از مبدا بمبئی به مقصد فرانکفورت در حرکت بود که در میانه راه به سمت ارزروم تغییر جهت داد.

با این حال چیفچی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی تمام جست و جو و بررسی و عملیات‌های تفتیش را تکمیل کردیم. در نتیجه این بررسی‌ها، به این نتیجه رسیدیم که تهدید بمب‌گذاری بی‌اساس بوده است.

به گفته وی، منع موقت ورود و خروج پروازها به فرودگاه ارزروم که به عنوان اقدامی احتیاطی وضع شده بود، هم‌اکنون رفع شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ