۶۰ درصد رؤسای کاروان‌های تمتع استان سمنان سفر اولی بودند

اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از جوانگرایی در سطح روسای کاروان‌های تمتع سال جاری در استان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد رؤسای ۹ کاروان‌ تمتع استان سفر اولی بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری در نشست مدیران کاروان‌های تمتع سال جاری استان سمنان با حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران همزمان با صبح شنبه به میزبانی حج و زیارت استان بیان کرد: ۶۰ درصد رؤسای کاروان‌های ۹ گانه استان سمنان در تمتع سال ۱۴۰۳ سفر اولی بودند و عملکردشان چه در حج و چه در قبل از آن شامل ثبت نام و کلاس‌های آموزشی و هماهنگی‌ها و … بسیار خوب بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان سمنان از صدر تا ذیل فقط ۵ نفر نیرو در سازمان حج و زیارت وجود دارد و لذا توانستیم با همکاری مدیران کاروان‌های حج و زیارت توانستیم رتبه اول کشور را در حوزه ثبت نام و اعزام داشته باشیم.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه در حج سال جاری ۹ کاروان با ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفر اعزام شدند که هفت کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد بودند، تاکید کرد: ۵۶ درصد از حجاج استان سمنان در تمتع ۱۴۰۳ را بانوان و ۴۴ درصد را آقایان تشکیل دادند و گروه قیمتی اعزام حجاج نیز از ۱۶۵ میلیون الی ۱۷۹ میلیون تومان متغیر بود.

چتری بیان کرد: یکی از ویژگی‌های خوبی که امسال شاهدش بودیم دو مرحله‌ای بودن ثبت نام‌ها بود به این معنی که یک مرحله ثبت نام اولیه و یک مرحله ثبت نام نهایی صورت گرفت و در نتیجه حجاج توانستند حتی هتل‌ها و تاریخ پروازها و.. را نیز مشاهده کنند.

وی افزود: تمام این عوامل دست به دست هم داد تا زائران ما با برنامه‌ریزی و انتخاب بهتری، ثبت نام تمتع سال ۱۴۰۳ را انجام دهند اما یکی از هتل‌های کاروان‌های ما لغو و به هتل درجه کمتری منتقل شد ولی با سنگ تمام گذاشتن مدیران کاروان‌های ما خوشبختانه حجاج اقناع سازی شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: از شاخصه‌های دیگر حج امسال استفاده از فضای مجازی بود که خوشبختانه در حوزه آموزش، ثبت نام، اخبار و … بهره برداری خوبی صورت گرفت همچنین طرح خشت بهشت با همکاری کمیته امداد استان سمنان اجرایی شد.

چتری بیان کرد: یکی از مشکلاتی که کاروان‌ها بعد از حج اعلام کردند مقوله فرهنگی و روحانیان بود که موضوع به سازمان حج انتقال داده شد و ریاست سازمان هم استقبال کردند که نشست امروز هم با هدف برطرف کردن مشکلات کاروان‌های حج در سال‌های آتی برگزار شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ