چهار برنامه متفاوت که شاید مردم را با تلویزیون آشتی دهد!

اقتصاد ایران: روزگاری بود که تلویزیون مخاطبش را سورپرایز می‌کرد. با پاورچین، نود، کوله‌پشتی و خیلی از برنامه‌ها و سریال‌هایی که در تمام این سال‌ها مهمان خانه ایرانی‌ها بودند.

برترین‌ها: روزگاری بود که تلویزیون مخاطبش را سورپرایز می‌کرد. با پاورچین، نود، کوله‌پشتی و خیلی از برنامه‌ها و سریال‌هایی که در تمام این سال‌ها مهمان خانه ایرانی‌ها بودند. اما این شب‌ها تلویزیون را که روشن می‌کنیم تک و توک برنامه‌‌ای پیدا می‌شود که شاید برای چند دقیقه قابلیت دیدن داشته باشد. به هر حال کارنامه صداوسیما در این چندسال اینقدر پربار بوده که تلویزیون در خیلی از خانه‌ها بیشتر حکم یک وسیله دکوری را پیدا کرده و کمتر کسی شاید مخاطب صرف این مدیوم باشد. به هر حال در این مطلب به سراغ برنامه‌های قابل تحمل تلویزیون می‌رویم. با ما همراه باشید.

برنامه شیوه

برنامه‌ای گفتگومحور که شنبه شب‌ها حوالی ساعت ده و نیم از شبکه چهار پخش می‌شود. این برنامه با موضوعات روز، مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سروکار دارد و افراد صاحب‌نظر و کارشناس در هر قسمت مهمان عطاءالله بیگدلی می‌شوند تا با گفتگو و مناظره در باب موضوع مطرح‌شده، به تحلیل، نقد و بیان دیدگاه‌های مخالف و موافق خود در زمینه عنوان موردبحث بپردازند.

چهار برنامه متفاوت که شاید مردم را با تلویزیون آشتی دهد!

تجربه ثابت کرده هرگاه صداوسیما به تولید و پخش مناظره و میزگردهای چالشی متفاوت اقدام کرده، توانسته در جذب مخاطب موفق باشد. این همراهی‌ها، حتی اگر در قالب اظهارنظرهای منفی درباره‌ی یک برنامه یا رویکرد رسانه‌ای شکل بگیرد، بهتر از بی‌تفاوتی یا ندیده شدن صرف است. در نهایت باید از عطاالله بیگدلی بگوییم که در مقام مجری توانسته «شیوه» را به مرز دیده‌شدن توسط بخش‍‌های دیگری از جامعه هم نزدیک کند. 

برنامه بگو و بخند

«بگو بخند» در فصل اول با کیفیت قابل قبولی که داشت، موفق شد جزو معدود برنامه‌های سرگرم‌کننده و استعدادیابی در تلویزیون باشد و توجه مخاطبان شبکه نسیم را جلب کند. در این برنامه شاهد اجرای شعر و نمایش هستیم، اما بخش اجرای موسیقی هم به مسابقه اضافه شده. در این بخش شرکت‌کننده بااستعداد در زمینه خوانندگی، قطعه‌ای را با یک شعر طنز می‌خواند. 

چهار برنامه متفاوت که شاید مردم را با تلویزیون آشتی دهد!

این مسابقه استعدادیابی در فصل جدید با تغییراتی در ساختار مسابقه و آیتم‌ها همراه بوده است و علیرضا خمسه و شهاب عباسی نیز چهره‌های جدید در ترکیب داوری هستند. پیش از «بگو بخند» مسابقات استندآپ کمدی مختلفی در تلویزیون پخش شده بودند و مخاطبان بهترین نمونه این مسابقات را در «خنداننده برتر» و «خنداننده‌شو» دیده بودند. بنابراین کار «بگو بخند» برای دیده شدن سخت بود. اضافه شدن بخش‌هایی مانند اجرای نمایش کمدی، شعر طنز و کمدی نشسته ویژه معولان در کنار استندآپ کمدی، باعث شده «بگو بخند» حساب خود را از برنامه‌های مشابه جدا کند و مخاطبان شاهد اتفاق جدیدی در مسابقه باشند. تلاش این مسابقه برای معرفی افراد بااستعداد در زمینه نمایش و ادبیات طنز، تا حدود زیادی نتیجه داد و تنوع خوبی در مسابقه ایجاد شد. ناگفته نماند که اجرای عبدالله روا با سابقه برنامه موفق ویدئو چک هم در این توفیق بی‌تاثیر نیست.

برنامه سینمای کوتاه

«سینمای کوتاه» عنوان برنامه‌ای است که شنبه شب‌ها از قاب شبکه آی فیلم میهمان خانه‌های مردم می‌شود و در نوع خودش ابتکار قابل تحسینی در حوزه برنامه‌های تحلیلی سینمایی در رسانه ملی محسوب می‌شود. 

چهار برنامه متفاوت که شاید مردم را با تلویزیون آشتی دهد!

«سینمای کوتاه» با اجرای حسام فروتن فرصتی قابل توجه است برای فعالان حوزه فیلم کوتاه تا هم به عرضه و معرفی آثار خود در این برنامه بپردازند و هم با مرور آنچه در این حوزه می‌گذرد، نسبت به جایگاه سینمای کوتاه در هنر هفتم کشورمان و فرصت‌های پیش روی آن، مطلع باشند. فروتن مصاحبه‌های مفید با کارگردانان انجام می‌دهد و کارشناس برنامه نیز در تحلیل محتوایی و ساختاری فیلم‌ها مطرح می‌کند.

برنامه عمارت

برنامه «عمارت» در قالب یک دورهمی شبانه با حضور تماشاگران و مهمانانی از جمله پژمان بازغی، وحید شمسایی، ملیکا زارعی و لیلا اوتادی به روی آنتن رفت. این برنامه به شعبده و بازی‌های ذهنی اختصاص دارد و سعید فتحی روشن که به عنوان شعبده‌باز برنامه «عصر جدید» شناخته شد، اجرای این برنامه را برعهده دارد.

چهار برنامه متفاوت که شاید مردم را با تلویزیون آشتی دهد!

فتحی‌روشن در هر قسمت، با مشارکت چهره‌های حاضر در برنامه شعبده‌ها و بازی‌های کارتی را انجام می‌دهد. به طور کلی، معمولا شعبده‌بازی برای بسیاری از مخاطبان جذابیت دارد؛ بنابراین «عمارت» می‌تواند مخاطب را سرگرم کند، اما شعبده‌های فتحی‌روشن در این برنامه باید به اندازه کافی غافلگیرکننده، هیجان‌انگیز و جدید هم باشد. شاید البته ترکیب مهمانان این برنامه با حضور لیلا اوتادی، وحید شمسایی، ملیکا زارعی و پژمان بازغی کمکی به جذابیت این برنامه نکند اما خب ایده برنامه اگر با سازوکاری مبتنی بر هیجان واقعی و نه کاذب، اجرا شود می‌تواند به نقطه اتکایی برای رسانه ملی تبدیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ