بیش از ۸۰ درصد کشمش تولیدی خنداب صادر می‌شود

اقتصاد ایران: خنداب- مدیر جهاد کشاورزی خنداب از صادرات بیش از ۸۰ درصد کشمش تولیدی این شهرستان خبر داد.

حمید قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ هزار تن انگور در شهرستان تولید و به ۲۵ تا ۳۰ هزار تن کشمش تبدیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به کیفیت کشمش تولیدی در خنداب، ۸۰ تا ۹۰ درصد این محصول تولید شده در شهرستان صادراتی است و به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای عربی، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در ادامه با اشاره به روند افزایش تولید گندم در این شهرستان گفت: امسال ۱۸۱۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری شد که نویدبخش اتفاق خوبی است و برنامه‌ریزی شده که در سال زراعی جدید مباحث فنی، مدیریتی و کشت مکانیزه و روش‌های نوین آبیاری تولید در سال آتی در سطح شهرستان افزایش یابد.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان در حوزه گندم تصریح کرد: از ابتدای تیرماه برداشت گندم در شهرستان خنداب آغاز و تا اول شهریورماه نیز ادامه یافت و تاکنون بالغ بر ۳۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و مابقی مطالبات طبق قول‌های داده شده تا آخر شهریورماه تسویه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خنداب در خصوص عملکرد صندوق بیمه کشاورزان اظهار کرد: این صندوق در واقع خسارات وارده به کشاورزان را پوشش می‌دهد و همواره کشاورزان و باغداران به بیمه کردن محصولات ترغیب می‌کنیم تا در صورت بروز حوادثی مانند سیل، خشکسالی و سرمازدگی زیان بالایی متحمل نشوند.

قلی پور ادامه داد: کشاورزان گاهی نسبت به میزان پرداخت خسارت و غرامت از سوی صندوق انتقاد دارند، اما با رایزنی با صندوق در سال‌های آتی سقف غرامت‌ها افزایش داده خواهد شد تا کشاورزان تمایل بیشتری به سمت پوشش بیمه‌ای داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ