لغو بازی‌های آسیایی ناشنوایان نشان از ضعف کنفدراسیون آسیاست

اقتصاد ایران: سرپرست دبیری فدراسیون ناشنوایان معتقد است ایران آمادگی کامل برای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان را دارد ولی اگر به هر شکل این رویداد لغو شود دلیل آن ضعف کنفدراسیون آسیاست.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان برای نخستین‌بار قرار است از ۲۴ مهر الی ۹ آبان امسال به میزبانی ایران برگزار شود. البته ابتدا قرار بود کیش میزبان این رویداد باشد ولی در نهایت مقرر شد تهران در پاییز ۱۴۰۳ میزبان این رویداد بین‌المللی حساس و مهم باشد.

ولی با این حال در یک ماه گذشته به دلیل عدم ارسال فهرست تیم‌های شرکت کننده از سوی برخی کشورها اخباری مبنی بر لغو این مسابقات منتشر شد که سرپرست دبیری فدراسیون ناشنوایان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت ایران برای برگزاری این بازی‌ها توضیح داد.

علیرضا بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین شرایط ایران برای میزبانی از این بازی‌ها اظهار کرد: تیم‌های ملی ما مدتهاست که روند آمادگی خود را طی کردند و این روزها نیز مسابقاتی مانند انتخابی‌های تیم ملی و قهرمانی کشور را داریم که در راستای آماده سازی بازیکنان و رشته‌های شرکت کننده در این بازی‌ها هستند.

وی افزود: ما از هر جهت آماده میزبانی از این رویداد مهم هستیم ولی در نهایت پاسخ قطعی را باید کنفدراسیون آسیا به ما اعلام کند تا این لحظه به صورت شفاهی اسامی برخی کشورها و تعداد شرکت کننده‌ها به ما اعلام شده اما آنچه که اهمیت دارد نامه کتبی است که هنوز به دست ما نرسیده است. برای مثال می‌گویم برخی کشورها حتی حاضر فقط با یک ورزشکار در این مسابقات حضور پیدا کنند. کشور بنگلادش یکی از این موارد است که در صورت برگزاری قطعی مسابقات با همین یک ورزشکار راهی ایران خواهد شد.

لغو بازی‌های آسیایی ناشنوایان نشان از ضعف کنفدراسیون آسیاست

بسیج در پاسخ به این پرسش که در صورت لغو این رویداد تکلیف بودجه ۵۰ میلیاردی که وزارت ورزش برای برگزاری این بازی‌ها در نظر گرفته شده بود؛ چه می‌شود؟ گفت: این بودجه دست ما نیست و مستقیماً به ستاد عالی بازی‌ها که مربوط به استانداری تهران می‌شود واریز شده است. با تغییر دولت هم اتفاقی در خصوص این موضوع رخ نخواهد داد. بسیار امیدواریم که بازی‌ها حتماً برگزار شود و قطعاً این بودجه هم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد هزینه خواهد شد.

سرپرست دبیری فدراسیون ناشنوایان تاکید کرد: بر اساس قانون اگر در بخش آقایان ۵ کشور و در بخش بانوان ۳ کشور اعلام حضور کنند بازی‌ها رسمیت دارد و می‌توان آن را برگزار کرد. بنابراین ما هم هنوز فرصت داریم و امیدواریم که با حضور کشورهای بیشتر و با کیفیت میزبان خوبی برای این دوره از رقابت‌ها باشیم.

او در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه آنچه که مسلم است در کشور ما امنیت وجود دارد و همه ارگان‌های مربوطه آماده برگزاری این بازی‌ها هستند اگر به هر دلیلی این بازی‌ها بخواهد لغو شود ایراد از ما نیست و این ضعف کنفدراسیون آسیا را نشان می‌دهد. دلمان می‌خواهد این بازی‌ها برگزار شود چون بازیکنانمان واقعاً زحمت زیادی کشیدن بخاطر دارم یک بار در سال ۲۰۱۹ که میزبان بازی‌ها هنگ کنگ بود به دلیل آشوب‌هایی که در این کشور به وجود آمده بود بازی‌ها لغو شد آن هم درست یک هفته مانده به آغاز مسابقات؛ اتفاق خوبی نبود چون ما بلیت‌ها را تهیه کرده بودیم و تیم‌هایمان هم آماده بودند. امیدوارم باز هم شاهد تکرار این ماجرا نباشیم چون از نظر روحی و روانی و انگیزشی روی بازیکنان تأثیرات منفی خواهد داشت.

بسیج در پایان در مورد زمان پرداخت بدهی فدراسیون ایران به فدراسیون جهان هم گفت: مهر امسال به مناسبت صدمین سال تأسیس فدراسیون جهانی ناشنوایان یک کنگره در شهر پاریس برگزار خواهد شد که بر اساس مکاتبه‌ای که داشتیم مقرر شده این بدهی که شامل بدهی به سایر کشورها، کارت زرد و قرمزهایی که دریافت کردیم می‌شود را آنجا و در حضور همه پرداخت کنیم. تیم‌های ملی ما تا زمانی که این بدهی پرداخت نشده اجازه اعزام به هیچ رویداد بین‌المللی را ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ