همدان در ردیف شلوغ‌ترین شهرهای مسافرپذیر کشور قرار گرفت

اقتصاد ایران: همدان ـمسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: همدان در ردیف شلوغ‌ترین شهرهای مسافرپذیر کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همدان در ماه پایانی تابستان یعنی شهریور به خنک بودن معروف است، گفت: استان خوش آب و هوایی که این روزها میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

امیرحسین فریبا افزود: گردشگرانی که از استان‌های گرم کشور، همدان را مقصد سفر خود انتخاب کردند تا علاوه بر اینکه پا به شهری با آب و هوایی دلچسب می‌گذارند از مقاصد گردشگری، چون آرامگاه باباطاهر؛ آرامگاه بوعلی؛ هگمتانه و گنجنامه و غار علیصدر نیز دیدن می‌کنند.

وی اظهار کرد: در تعطیلات هفته‌ای که گذشت (از ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ تا ۱۶ شهریور) آمار قابل توجهی از سوی ستاد سفر کشور و امور موزه‌های استان اعلام شد. در این آمار رسمی آمده است و همدان در ردیف شلوغ‌ترین شهرهای مسافرپذیر کشور و اقامتگاه‌های رسمی استان تا ۹۸ درصد تکمیل ظرفیت شدند.

فریبا تاکید کرد: در بین آمارهای بازدید نیز اعلام شد آمار بازدید از هگمتانه پس از جهانی شدن ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و آرامگاه بوعلی سینا همچنان در صدر بازدیدهای استان جایگاه خود را حفظ کرد.

مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار داشت: در روزهای پر مسافر شهریور ۱۴۰۳ هگمتانه در ردیف جاذبه‌های پرمسافر قرار گرفت.

فریبا به آمار بازدیدهای پایگاه هگمتانه در پانزده روز نخست شهریور سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدکنندگان در تاریخ یاد شده ۶.۷۳۴ نفر بوده است و بعد از ثبت جهانی این مجموعه در پانزده روز نخست شهریور سال جاری آمار بازدیدکنندگان ۱۳.۴۰۵ نفر شد که با این مقایسه متوجه می‌شویم این آمار بصورت صد در صد افزایش داشته است.

وی آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی این اداره کل را در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲، ۳۶۵.۶۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در این بازه زمانی در سالجاری به ۴۲۸.۳۴۷ نفر با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد.

وی تاکید کرد: موزه و آرامگاه بوعلی سینا با ۱۷۲.۱۳۰ بازدید کننده در صدر این بازدیدها بوده است.

فریبا افزود: استان همدان دارای ۲۱ موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و ۱۳ موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می‌شود.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: استان همدان دارای هزار و ۷۵۲ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده است که با توجه به این اهمیت، هزار و چهار اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ