افزایش رکورد بانوان اصلی‌ترین هدف ماست/ واقعیت‌ها تحریف نشود

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: تمامی وزنه‌بردارانی که در اردوی تیم ملی هستند قرار است در المپیک ۲۰۲۸ پرقدرت حاضر شوند. آن‌ها باید پله به پله افزایش رکورد داشته باشند.

کوروش باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: خدا را شکر وضعیت بانوان وزنه‌برداری خوب جلو می‌رود، ما الان مدت‌هاست اردوهای تیم ملی را داریم. در اواخر شهریور ماه هم رقابت‌های جوانان جهان به میزبانی اسپانیا رو پیش رو داریم. برای این مسابقات هم ۵ تا ۶ وزنه‌بردار اعزام می‌کنیم. سال گذشته به صلاحیت خودم تیم به این مسابقات اعزام نشد، الان نسبت به سال گذشته وضعیت رکوردی بهتری دارند و اگر چند نفر از وزنه‌برداران هم در گروه A قرار بگیرند و در جایگاه پنجم و ششمی هم قرار بگیرند ما راضی هستیم.

وی در مورد شانس کسب مدال در این مسابقات گفت: ما ناامید نیستیم اما به هر حال میدان جهانی است و کسب مدال کار سختی است. تیم‌های قدرتمند در این مسابقات شرکت می‌کنند و حریفان سرسختی داریم. کشورهای صاحب سبک در وزنه‌برداری در این مسابقات حضور دارند. برای ما مهم است که در وهله اول ارتقای رکورد داشته باشیم و پس از آن به دنبال کسب مدال برویم. سال گذشته در رده‌های مهم سنی در بخش نوجوانان، جوانان و بزرگسالان صاحب مدال شویم و حالا باید در سطح جهانی، از حریفان شناخت پیدا کنند و افزایش رکورد داشته باشند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: افرادی هم که منتقد عملکرد وزنه‌برداری بانوان هستند ما مشکلی با آن نداریم. حتی کسانی هم که تخریب می‌کنند باز هم با آن مشکلی نداریم اما فقط دروغ نگویند. من در جلسه کمیته فنی در مورد عملکرد بانوان صحبت کردم. در این جلسه بزرگان وزنه‌برداری حضور داشتند و دغدغه‌های همه آن‌ها وزنه‌برداری است، تردید ندارم که وزنه‌برداری روزهای بهتری خواهد دید و قطعاً خیلی زود شاهد این اتفاق خواهیم بود.

باقری با بیان اینکه در بخش بانوان هدف فقط اعزام نیست بلکه افزایش رکورد یکی از اهداف اصلی تیم است، عنوان کرد: تمامی وزنه‌بردارانی که الان در اردوی تیم ملی هستند قرار است در المپیک ۲۰۲۸ پرقدرت حاضر شوند. نیاز است که ما پله به پله به مسابقات بزرگ‌تر آن‌ها را اعزام کنیم و افزایش رکورد داشته باشیم. این اتفاق به یک باره رخ نمی‌دهد و ما باید پله پله جلو برویم. سال گذشته صرفاً حضور در مسابقات آسیایی برای ما اهمیت داشت، در مسابقات جهانی عربستان هم با سه نفر اعزام شدیم اما با توجه به اینکه گزینشی المپیک به حساب می‌آمد، حضورمان در آن مسابقات به اجبار بود.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان عنوان کرد: امسال اصلی‌ترین هدف ما این است که پله پله جلو برویم و وزنه‌برداران کم کم به پختگی لازم برسند تا برای المپیک بعدی پرقدرت ظاهر شوند. در سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ که از فدراسیون وزنه‌برداری رفتیم، بالای ۱۰ قهرمان المپیک و نایب قهرمان تحویل فدراسیون قبل دادیم، آن قهرمانان یک روزه پرورش پیدا نکردند و امروز هم به همین شکل است. هدف ما این است که نسلی بسازیم که تا ۱۰ سال دیگر تیم ملی را حمایت کنند و این قضیه هم در بخش بانوان و هم آقایان صدق می‌کند.

باقری در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر اینکه در دوره قبل در وزنه‌برداری بانوان صاحب سهمیه شدیم اما در این دوره خیر، گفت: در دوره قبلی وزنه‌بردار ایران با ۲۰۲ کیلوگرم در مجموع موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود اما در این دوره الهام حسینی با ۲۳۷ کیلوگرم و اختلاف ۳۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشد. این نشان می‌دهد که المپیک این دوره و دوره قبل زمین تا آسمان به لحاظ رکوردی با یکدیگر تفاوت داشتند. در واقع در این دوره شرایط به این صورت نبود که ما می‌توانستیم با همان ۲۰۲ کیلوگرم مجموع به سهمیه برسیم و حالا این اتفاق رخ نداده است.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان عنوان کرد: وزنه‌برداری رشته رکوردی است و اگر پیشرفتی هم رخ بدهد رکوردها گویای آن است. ممکن است یک ورزشکار امسال به مسابقات جهانی برود و به مدال هم برسد اما سال آینده حتی با ۵ کیلوگرم افزایش رکورد هم به مدال نرسد؛ در این شرایط باید بگوییم او بد کار کرده است؟! تفاوت رکورد ۳۵ کیلوگرم المپیک توکیو با المپیک پاریس یک فاصله دو تا سه ساله است و کسانی که زیر وزنه رفتند به خوبی این موضوع را می‌دانند. کسانی که به ما انتقاد می‌کنند این موضوع را هم مطرح کنند که در المپیک توکیو با مجموع ۲۰۲ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شدیم و در این دوره با رکورد ۲۳۵ کیلوگرم به سهمیه نرسیدیم. آن وقت مردم در مورد آن قضاوت کنند.

باقری تأکید کرد: من بارها گفتم که با انتقاد هیچ مشکلی ندارم اما نمی‌توان واقعیت را تحریف کرد. برخی از منتقدان واقعیت‌ها را نمی‌گویند و این کار مصداق دروغگویی است. من حتی با نقد مخرب هم هیچ مشکلی ندارم و همه آزاد هستند نظراتشان را مطرح کنند، اما به نظرم منتقدان هم باید بگویند ما دوره قبل با فلان رکورد مدال و سهمیه گرفتیم و در این دوره حتی با افزایش رکورد هم موفق به کسب سهمیه نشدیم. ما که نمی‌گوییم همه چیز گل و بلبل است؛ اما باید واقعیت‌ها گفته شود. رکوردهایی که وزنه برداران خانم ما ثبت می‌کنند به خوبی پیشرفت را نشان می‌دهد و در آینده هم روز به روز شرایط بهتر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ