تولید صنعتی سلول‌های خورشیدی سایز بزرگ در ایران

اقتصاد ایران: مدیرتوسعه فناوری‌های میکرو گفت:با تلاش فناوران ایرانی و حمایتهای ستاد موفق به تولید صنعتی سلولهای خورشیدی سایز بزرگ شده ایم. همچنین در زمینه نسل جدید سلولهای خورشیدی از شرکتها حمایت می‌کنیم.

مهدی نادری مدیر برنامه توسعه فناوری‌های میکرو در ستاد نانو و میکرو درباره برنامه ستاد در حوزه سلول های خورشیدی و باتری های لیتیومی توضیح داد و گفت: در نتیجه ماموریت های پژوهش گرا موفق به دستیابی به پروتایپ های موفق در زمینه سلول های خورشیدی نسل جدید و همچنین دستیابی به دانش فنی محصول در زمینه باتری های لیتیومی، سدیمی، منیزیومی، المینیومی و ابرخازن شده ایم.

مدیر برنامه توسعه فناوری‌های میکرو در ستاد نانو و میکرو درباره پروتایپ های موفق در حوزه سلول های خورشیدی گفت: در حال حاضر به تولید صنعتی سلول های خورشیدی رسیده ایم و در همین راستا ستاد از شرکت های شکل گرفته در حوزه تجهیزات و پلاسما برای قرار گرفتن در کنار این فناوری در مرحله اسکیل اپ حمایت می کند.

وی با اشاره به دستیابی به پروتایپ های موفق در زمینه باتری های لیتیومی گفت: در این راستا از شرکت های شکل گرفته در حوزه تجهیزات برای قرار گرفتن در کنار این فناوری حمایت می کنیم.

نادری در تشریح برنامه های ستاد در زمینه توسعه فناوری ذخیره سازها( باتری لیتیوم-یون) گفت: رصد فناوری و ترسیم نقشه راه توسعه فناوری، حمایت از پژوهش های کاربردی با کیفیت (۱۰ طرح) ، حمایت از هسته های فناور(۸ هسته) ، توانمندسازی تیم های تحقیقاتی و هسته های فناور، حمایت از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های تخصصی (۳ مورد)، بومی سازی تجهیزات اصلی تحقیق و توسعه باتری (۵ مورد)، احداث مرکز نوآوری باتری و شبکه سازی و ایجاد جریان دانشی میان فعالان فناوری و سیاست گذاران از جمله این برنامه بوده است.

وی ضمن بیان این مطلب که به تولید صنعتی سلول های خورشیدی سایز بزرگ با استفاده از ظرفیت مرکز توسعه صنعتی دست یافته ایم، تصریح کرد: در همین زمینه به برندسازی حداقل ۲ شرکت در زمینه سلول های خورشیدی نسل جدید و باتری ها و ابرخازن ها کمک کرده ایم و در حال حاضر این شرکت ها موفق به فروش پتنت و محصول در زمینه باتری و ابرخازن شده اند.

مدیر برنامه توسعه فناوری‌های میکرو در ستاد نانو و میکرو از تجاری سازی نانوبایوسنسور تشخیص سرطان خبر داد و گفت: در همین زمینه ستاد از ایجاد شرکت های نوپا در زمینه ساخت بایوسنسور تشخیصی و اندازه گیری و همچنین ایجاد شرکت های نوپا در زمینه ساخت سنسورهای پوشیدنی حمایت کرده است.

وی با اشاره به ورود کشور به صادرات سنسورها گفت: ایران امروز به بازیگری مهم در زمینه شبکه های حسگری تبدیل شده است. با حمایت ستاد در حال حاضر بایوسنسورها و نانوسنسورهای ساخت ایران به مرحله تجاری سازی رسیده و حتی صادر می شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ