مهاجم سابق اودینزه، جدیدترین گزینه خط حمله پرسپولیس

اقتصاد ایران: ایساک ساکسس با سابقه حضور در تیم‌های سرشناس فوتبال دنیا به تیم فوتبال پرسپولیس لینک شده است.

ورزش‌ سه: ایساک ساکسس مهاجم سابق واتفورد و اودینزه بعد از سامو کاستیخو و امبایه نیانگ، سومین مهاجمی به‌شمار می‌رود که طی روزهای اخیر به پرسپولیس مرتبط شده و به نظر می‌رسد تلاش مدیران باشگاه برای جذب این بازیکن ادامه دارد.

این بازیکن نیجریه‌ای و 28 ساله درخشش را خیلی زود آغاز کرد و با تیم ملی نوجوانان و جوانان کشورش در جام جهانی خودنمایی کرد. او  در سال 2013 در حالی دو گل و دو پاس گل برای تیم ملی کشورش ثبت کرده بود، موفق به کسب قهرمانی نوجوانان جهان شد و دو سال بعد هم در جام جهانی جوانان طی 4 مسابقه دو گل زد تا استعدادیاب‌های باشگاه اودینزه او را جذب کنند و به ایتالیا ببرند.

ساکسس بعد از حضور در ایتالیا، به صورت قرضی راهی دیگر باشگاه مالک اودینزه، یعنی گرانادا شد و مدتی به صورت قرضی در تیم دوم آن بازی کرد و سپس به تیم اصلی گرانادا منتقل شد. ساکسس برای اولین‌بار در هفته دوم لالیگا در فصل 15-2014 برای گرانادا به میدان رفت و توانست یک پاس گل را در بازی برابر الچه به ثبت برساند تا شروع امیدوارکننده‌ای داشته باشد؛ شروعی که ادامه‌دار هم شد و این بازیکن موفق شد در اولین فصل حضورش 19 مرتبه در لالیگا بازی کند.

مهاجم سابق اودینزه، جدیدترین گزینه خط حمله پرسپولیس

در فصل دوم، آمار این بازیکن بسیار بهتر شد و به 30 بازی، 6 گل و 5 پاس گل رسید. در ادامه واتفورد که مالکیت مشترکی با اودینزه و گرانادا داشت، برای خرید ساکسس، حاضر به پرداخت 15 میلیون یورو شد و این بازیکن را به انگلستان انتقال دادند.

اولین فصل حضور ساکسس در انگلیس خیلی خوب نبود و او طی 19 مسابقه یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد. آمار او در نیم فصل دوم هم خوب نبود تا بار دیگر به فوتبال اسپانیا و گرانادا بازگردد. این مسیر با درخششی که ساکسس در گرانادا داشت ادامه پیدا کرد و بار دیگر این بازیکن به واتفورد در لیگ برتر بازگشت و موفق شد 4 گل برای تیمش به ثمر برساند. این مهاجم با این عملکرد سه فصل دیگر هم در واتفورد ماند و در جریان همین مدت با مصدومیت از ناحیه تاندون آشیل هم مواجه شد که برای مدتی او را از میادین دور کرد. 

مهاجم سابق اودینزه، جدیدترین گزینه خط حمله پرسپولیس

پس  از سقوط واتفورد هم ساکسس یک فصل برای این تیم بازی کرد، اما مقصد بعدی او ایتالیا و اودینزه بود تا این مهاجم نیجریه‌ای بازی در سری آ را هم به تجریباتش اضافه کند. ساکسس سه فصل در اودینه حضور داشت و 24 بازی، سه گل و 9 پاس گل در فصل اول، 32 بازی، دو گل و 7 پاس گل در فصل دوم و 27 بازی، یک گل و یک پاس گل در فصل سوم برای او ثبت شده است. 

در این شرایط حالا ساکسس پس از سال‌ها رفت و آمد در سه لیگ معتبر دنیا که لالیگا، لیگ برتر انگلیس و سری آ بوده‌اند، بازیکن آزاد شده و سر از مذاکره با مدیران پرسپولیس درآورده است.

آمار ساکسس البته همانطور که مشخص است فوق‌العاده نبوده اما تداوم حضور او در سه لیگ معتبر دنیا نشان می‌دهد که توانایی‌های او در زمین مسابقه تنها به گلزنی یا گل‌سازی منحصر نیست و او به خوبی توانسته رضایت مربیانش را در تیم‌هایی که بوده جلب کند.

مهاجم سابق اودینزه، جدیدترین گزینه خط حمله پرسپولیس

در این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا مقدمات حضور این بازیکن در پرسپولیس فراهم می‌شود یا خیر و در صورتی که این امر محقق شود این مهاجم نیجریه‌ای چه نمایشی از خود به جا خواهد گذاشت.

 

 

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ